عصر خودرو

شریعتمداری؛

باید از اقتصاد تک‌محصولی خارج شویم

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که باید از اقتصاد تک محصولی متکی به فروش نفت خارج شویم و با سرعت بیشتری در توسعه منابع انسانی گام برداریم.

باید از اقتصاد تک‌محصولی خارج شویم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به این که منابع انسانی عامل اصلی رشد و توسعه کشورها هستند، اظهار کرد: سرمایه‌های انسانی متنوع و متغیر بوده و بخشی از دارایی‌های اساسی، رشد و تعالی هر سازمان به شمار می‌آید.

    وی ادامه داد: تلاش ما در کشور بر این است که از اقتصاد تک محصولی متکی به فروش نفت خارج شویم و برای دستیابی به این هدف باید با سرعت بیشتری در توسعه منابع انسانی گام برداریم که مهم‌ترین عامل در این مساله همسویی و همگام شدن در توسعه منابع انسانی و به کارگیری پتانسیل‌های موجود است تا در جهت خدمت به مردم حرکت کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که کم توجهی به سهم منابع انسانی در رشد اقتصادی اثربخشی و پایداری تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: باید با توجه به رشد و بیکاری در کشور و رشد قابل توجه به حوزه تحصیلات دانشگاهی، توجه هرچه بیشتر به مهارت و بکارگیری جوانان متخصص و متعهد ضرورت دارد.

    شریعتمداری ادامه داد: در بازار کار امروز بکارگیری نیروی ماهر و تحصیلکرده عامل رشد اقتصادی است به نحوی که دیگر افزایش کارآمدی سازمان‌ها از مسوولیت‌های بنگاه نیست بلکه از ضروریات آن به شمار می‌آید.

    وی همچنین با اشاره به اقدامات ایدرو در حوزه صنایع نوین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر این سازمان در سایر وزارتخانه‌ها نیز به این مقوله توجه بیشتری شود.

    برچسب ها