عصر خودرو

قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران از ۶۰ دلار عبور کرد

عصر بازار- قیمت نفت سنگین ایران با ثبت رکوردی جدید با ۲ دلار و ۴۵ سنت رشد (معادل ۴.۲ درصد)، بشکه ای ۶۰ دلار و ۱۵ سنت به فروش رسید.

قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران از ۶۰ دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روند صعودی قیمت نفت که در هفته های اخیر شتاب گرفته و به ورود قیمت ها به کانال 60 دلاری منجر شده است، همچنان ادامه دارد و بر این اساس، قیمت نفت سنگین ایران نیز پس از گذشت بیش از 2 سال بار دیگر کانال 60 دلاری را لمس کرد.
    قیمت نفت خام ایران از اواخر سال 2014 رو به کاهش گذاشت و به حدود 45 دلار کاهش یافت، در ماه های ابتدایی سال 2015 قیمت نفت ایران برای مدتی کوتاه به بشکه ای 60 دلار رسید اما بلافاصله رو به کاهش گذشت و حتی به حدود بشکه ای 23 دلار نیز سقوط کرد.
    اما از سال گذشته پس از رایزنی اعضای اوپک و غیر اوپک برای مدیریت بازار نفت، روند نزولی قیمت نفت متوقف شد و بازار جهانی این محصول به تدریج به ثبات رسید و قیمت ها رو به افزایش گذاشت.
    در هفته های اخیر نیز به علت افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و نیجریه و همچنین کاهش محدود ذخایر نفتی در آمریکا، قیمت نفت رشد قابل توجهی یافته و پس از مدت ها وارد کانال 60 دلاری شده است.
    بررسی آمار پایگاه خبری «اویل پرایس» نشان می دهد که قیمت نفت برنت امروز با هشت سنت افزایش، بشکه ای 64 دلار و 355 سنت معامله شد، نفت WTI آمریکا نیز بشکه ای 57 دلار و 34 سنت معامله شد.
    میانگین قیمت نفت صادراتی اعضای اوپک که به عنوان سبد نفتی اوپک شناخته می شود، امروز 66 سنت بالارفت و به بشکه ای 59 دلار و 15 سنت رسید.
    قیمت نفت سنگین ایران نیز برای نخستین بار از ابتدای سال 2017 از مرز کانال 60 دلاری عبور کرد و با 2 دلار و 45 سنت رشد، بشکه ای 60 دلار و 15 سنت به فروش رسید.
    میزان تولید نفت ایران اکنون به محدوده 3.9 میلیون بشکه در روز و میزان صادرات نفت نیز به حدود 2.2میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

    برچسب ها