عصر خودرو

نیجریه از تمدید توافق اوپک در شرایط مناسب حمایت می کند

عصر بازار- حمایت مشروط نیجریه از توافق کاهش تولید، تلاش شل برای تنوع در سبد فرآورده های نفتی خود و استفاده دو برابری از انرژی های تجدیدپذیر در هند تا ۵ سال آینده، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

نیجریه از تمدید توافق اوپک در شرایط مناسب حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «ایمانوئل ایبه کاچیکوو» وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که کشورش در صورت فراهم بودن شرایط، از تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 میلادی حمایت می کند.
    به گفته کاچیکوو، توافق کنندگان عضو اوپک و غیراوپک برای تمدید آن اجماع دارند و دلیلی برای تغییر آن نیز وجود ندارد، تنها موضوع، مدت قرارداد و میزان آن است که امیدوارم رقمی (میزان کاهش) را اعلام کنند تا این کشور بتواند در آن سهیم باشد، مثلا رقمی بین یک میلیون و 800 هزار تا یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز.

    تلاش شل برای تنوع در سبد فرآورده های نفتی
    در شرایطی که جهان برای انقلاب خودروهای برقی آماده می‌شود و تقاضا برای بنزین و گازوئیل کاهش می یابد، شرکت انگلیسی - هلندی شل برای حفظ بخش پالایش خود در دهه‌های آینده،به سوی افزایش تولید آسفالت و محصولات پلاستیکی روی می آورد.
    شرکت شل پیش بینی کرد که به علت ورود روزافزون خودروهای برقی، رشد تقاضای بنزین از سال 2030 میلادی رو به کاهش برود اما با توجه به رشد اقتصادی جهان به ویژه در آسیا، مصرف دیگر فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی افزایش یابد، به ویژه برای آسفالت و پلیمر که جایگزین دیگری ندارد.
    از این رو، این شرکت قصد دارد، گستردگی فعالیت‌های پتروشیمی خود را دو برابر کند و 20 درصد از درآمد جایگاه های سوخت خود را در سراسر جهان از راه شارژ خودروهای برقی به دست بیاورد.

    استفاده از تجدیدپذیرها در هند تا 5 سال آینده 2 برابر می شود
    پایگاه خبری «اویل پرایس» به نقل از سازمان بین المللی انرژی خبر داد؛ گرچه انتظار می رود نیاز به انرژی در هند در هفت سال آینده دو برابر شود، اما این کشور قصد دارد تا سال 2030 میلادی دو پنجم از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.
    اکنون ظرفیت کل انرژی تجدید پذیر هند 59 گیگاوات اعلام شده است..
    دولت این کشور قصد دارد تا سال 2022 این میزان را به 175 گیگاوات شامل 100 گیگاوات انرژی خورشیدی و 75 گیگاوات انرژی بادی برساند.
    در این مسیر هند نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

    برچسب ها