عصر خودرو

سهم ناچیز بورس از واگذاریهای دولت

عصر بازار- از ابتدای امسال تا نیمه آبان، ۱۱۷۴ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که در این میان سهم بورس تنها ۱۰۲ میلیارد ریال بوده است.

سهم ناچیز بورس از واگذاریهای دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم  ، از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه 1174 میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میان 1072 میلیارد ریال از طریق مزایده و تنها 102 میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار انجام شده است.

    همچنین از واگذاری‌های صورت گرفته در این مدت، 1043 میلیارد ریال به صورت بلوکی و 131 میلیارد ریال به صورت ترجیحی صورت گرفته است.

    افزون بر این، از 1174 میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته در این مدت، 1069 میلیارد ریال متعلق به گروه یک واگذاری‌ها و 105میلیارد ریال متعلق به گروه 2 واگذاریها بوده است.

    بر اساس این گزارش؛ بر اساس فهرست منتشر شده بنگاههای دولتی قابل واگذاری، قرار است در سالجاری 337 بنگاه واگذاری شود که از این میان تعداد 230 بنگاه در گروه یک و 107 بنگاه در گروه 2 قرار دارند.

    همچنین طبق قانون سال 93 آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکتهای دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سالهای 94، 95 و 96 تمدید شده است.

    برچسب ها