عصر خودرو

فاینانس ۱۰۰ میلیارد دلاری اچ اس بی سی برای انتشار اوراق سبز

عصر بازار- بزرگترین بانک بریتانیا تا سال ۸ سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار منابع مالی را در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی در قالب انتشار اوراق سبز تخصیص خواهد داد.

فاینانس ۱۰۰ میلیارد دلاری اچ اس بی سی برای انتشار اوراق سبز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «اچ اس بی سی» بزرگترین بانک بریتانیا که به عنوان یکی از بانک های بزرگ در جهان هم تلقی می شود تا سال 2025 میلادی 100 میلیارد دلار در قالب سرمایه گذاری و تامین مالی برای مقابله با تغییرات اقلیمی کمک خواهد کرد.

    سخنگوی بانک «اچ اس بی سی» گفت: پرداخت منابع مالی را تسهیل خواهیم بخشید تا کمک قابل توجهی به حمایت از انرژی پاک و فناوری هایی که از کربن کمتری برخوردار هستند، شود. همچنین این فاینانس به صورت ارایه وام مستقیم، پروژه اوراق قرضه بویژه اوراق قرضه سبز و در راستای محصولات جدید در بخش مدیریت ثروت خواهد بود.

    در طول سال های اخیر «اچ اس بی سی» برای توسعه استانداردهای انتشار اوراق قرضه سبز (در حوزه انرژی های پاک) قدم هایی را برداشته و این بانک به تنهایی 580 میلیون دلار اوراق سبز منتشر کرده است.

    بر همین اساس «اچ اس بی سی» در تازه ترین گزارش درآمد فصلی خود اعلام کرد، درآمد این بانک برای سومین دوره سه ماه متوالی با روند افزایشی روبرو شده و با بیش از 2 درصد جهش به 13 میلیارد دلار رسیده است؛ ضمن اینکه درآمد آن در سه بخش اصلی تجارت «اچ اس بی سی» شکوفا شده است.

    برچسب ها