عصر خودرو

یک مقام مسوول در وزارت نیرو مطرح کرد؛

اجرای ۵۸ پروژه خارجی توسط ایران

عصر بازار- رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق گفت: در سال جاری صنایع آب وبرق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشند.

اجرای ۵۸ پروژه خارجی توسط ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حمیدرضا تشیعی  در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه وزارت نیرو طی سال های 91 تا 95 در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول داشته است. از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق توانسته ایم بیش از 95 درصد تجهیزات را در داخل تولید کنیم.

    وی ادامه داد: در سال جاری صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از 58 پروژه با ارزشی بالغ بر 6.1 میلیارد دلار را اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشند. بیش از 50 عدد از این پروژه ها مربوط به پروژه های برقی است که ارزش آن ها به بیش از 5.6 میلیارد دلار می رسد. در حال حاضر بیش از 52 درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است. این در حالی است که هم اکنون در 25 کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه هایی توسط شرکت های ایرانی در حال اجراست.

    این مقام مسوول با اشاره به اینکه نقشه راهی در حال تدوین است که بتوانیم سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از 90 درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسانیم، تصریح کرد: در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه بندی بازارهای بین المللی، ممانعت از خام فروشی و اعمال عوارض بر آن، اعمال عوارض بر 31 قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارند، افزایش جوایز صادراتی،گسترش روابط کارگزاری بانکی و...، سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش دهیم.

    برچسب ها