عصر خودرو

رفع موانع ادغام شرکت‌های FCP و ورود آنها به بورس

عصر بازار- معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از رفع موانع احتمالی ورود شرکت‌های FCP به بورس و یا ادغام آنها با یکدیگر خبر داد.

رفع موانع ادغام شرکت‌های FCP و ورود آنها به بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، صادق عباسی شاهکوه درباره وضعیت ادغام شرکت های FCP، اظهارداشت: ادغام شرکت های FCP هزینه‌های تمام شده شرکت ها و سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش می‌دهد و با شکل‌گیری اپراتورهای بزرگتر در بازار ICT، هدف 2/5 برابر شدن این بازار در طول برنامه ششم، بهتر محقق می‌شود.

    وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تدوین مقررات این حوزه در جهت کمک به بورسی شدن و ادغام شرکت ها، افزود: بورسی شدن شرکت ها به شفاف‌سازی امور آنها و جذب سرمایه کمک می‌کند و رگولاتوری نیز این آمادگی را دارد با تدوین مقررات جدید و یا اصلاح مقررات قبلی، وارد شدن شرکت ها به بورس و ادغام آنها با یکدیگر را تسهیل کند.

    معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری تصریح کرد: در حال حاضر 17 شرکت FCP پروانه فعالیت دارند اما ممکن است برای ایجاد شبکه در سطح شهرها به طور جداگانه با موانع مختلفی روبرو شوند در حالی که با ادغام با یکدیگر مشکلات آنها کمتر می‌شود و همچنین زمینه فعالیت و رقابت بین چند شرکت بزرگ در مقایسه با تعداد زیادی از شرکت های در حد متوسط راحت‌تر و به صرفه‌تر است.

    عباسی شاهکوه درباره تعداد شرکت هایی که می‌توانند با هم ادغام شوند، گفت: درخواست های ادغام از سوی شرکت ها تا وقتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که به شرایط رقابت سالم در بازار آسیبی وارد نشود.

    معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اگر شرکت های دارنده پروانه در حوزه ارتباطات ثابت برای ادغام یا ورود به بورس با موانع مقرراتی مواجه شدند می‌توانند موانع قانونی و پیشنهادهای خود را برای رفع آنها به رگولاتوری ارسال کنند.

    برچسب ها