عصر خودرو

یک زمستان دیگر کمبود انرژی در انتظار پاکستان

عصر بازار- در حالی که پاکستان برای یک زمستان دیگر کمبود انرژی مهیا می‌شود، اکسون موبیل بخشی از یک پروژه بزرگ برای افزایش واردات گاز طبیعی مایع به پاکستان نخواهد بود.

یک زمستان دیگر کمبود انرژی در انتظار پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این پروژه شامل یک واحد ذخیره سازی شناور و گازسازی مجدد است و در حال حاضر از شش عضو تشکیل شده که از میان آنها توتال و میتسوبیشی ممکن است این پروژه را ترک کرده و به پروژه دیگری در بندر قاسم ملحق شوند. دلایل اکسون برای خروج از پروژه، مشکل با شرکایش است.

    یک مقام دیگر که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: به دلیل اختلاف نظرهای اخیر، موفقیت پروژه کنونی 10 تا 20 درصد است.

    برآوردها برای رشد تولید گاز طبیعی نشان می‌دهد که تولید پاکستان پنج برابر تا سال 2022 افزایش پیدا می‌کند اما محدودیت‌های فنی و پولی مانع از تحقق چنینی رویایی می‌شود. چین، ایران، قطر، ترکیه و نروژ همگی بخشی برنامه پاکستان هستند تا LNG را به چهره آینده اقتصادی این کشور تبدیل کند.

    پاکستان با چند دهه کودتای نظامی، فساد و اختلافات داخلی مواجه بوده است. نمی‌توان گفت هند که رقیب منطقه‌ای اصلی پاکستان است، وقایع مشابه را از سرنگذرانده اما ماهیت مداوم چنین وقایعی، تاثیر طولانی بر توسعه پاکستان در آسیای جنوبی داشته است.

    گاز طبیعی مایع 600 برابر فشرده‌تر از زمانی است که به شکل گازی طبیعی خود است. این تغییر طبیعی امکان می‌دهد انتقال LNG به بزرگترین مصرف کنندگان جهان سودآور باشد. گاز در مقایسه با نفت و زغال سنگ، گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند که آن را نسبت به سوخت‌های فسیلی برتر می‌سازد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت پاکستان در دهه 2000 طرحی را برای جایگزین کردن موتورهای خودروهای سواری و کامیون‌ها با موتورهای LNG آغاز کرد اما تحولات اخیر، تحقق چنین هدفی را دشوار می‌سازد.

    برچسب ها