عصر خودرو

مدیر عامل بورس کالای ایران :

همکاری بلندمدت تهران و دهلی نو از دریچه بورس های کالایی

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: با توجه به این‌که در حوزه قیر جزء صادر کنندگان برتر هستیم یکی از بازارهای هدف ما را هند تشکیل می‌دهد که برای همکاری بلند مدت باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

همکاری بلندمدت تهران و دهلی نو از دریچه بورس های کالایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، چند روز پیش تفاهم نامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالایی و مشتقه ملی هند در حاشیه کیش اینوکس 2017 در حالی  به امضا رسید که برای نخستین بار یک هزار تن قیر تولیدی شرکت نفت جی از طریق وب سرویسی که مقدمه راه اندازی سکوی مشترک معاملاتی بین دو بورس است، مورد مبادله قرار گرفت.

    در همین رابطه حامد سلطانی نژاد در خصوص جزییات بیشتر این تفاهم نامه اظهار داشت:  پیرو مذاکرات سازمان بورس و اوراق بهادار  ایران با سازمان بورس هند در مورد همکاری‌های فی ما بین در واقع محتمل‌ترین و بهترین راه برای همکاری،  حوزه کالایی مد نظر قرار گرفت؛ به هر حال در حوزه تجارت کالا حجم فعالیت خوبی داریم اما این حوزه  از یک چالش‌هایی همچون کیفیت کالا، ارتباط مستقیم تولید کنندگان هندی با مصرف کنندگان ایرانی و بالعکس  رنج می‌برد.

    مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: دولت هند بودجه کلانی را برای پروژه‌های ساختمانی زیادی به‌ویژه اماکن عمومی،  ساخت راه و حمل و نقل در بورس هند  اختصاص داده که به قیر و محصولات ساختمانی جزء ضروریات و نیاز مبرم این کشور است.

    این مقام مسئول با تاکید بر این‌که ایران در حوزه قیر جزء  صادر کنندگان برتر محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از بازارهای ما را هند تشکیل می‌دهد، البته یکسری واسطه‌های غیر ضروری وجود دارند که تجارت را دست‌خوش تحول می‌کنند؛  از این رو  ورود بورس کالا  کمیت و کیفیت محصول را تضمین و سبب همکاری بلند مدت تهران و دهلی نو در این عرصه خواهد شد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: البته شروع این همکاری نیازمند زمان است  تا بتوانیم زیر ساخت‌های لازم  را برای خرید کالا فراهم کنیم  و با خالص سازی حساب‌ها بتوانیم حداقل جابه‌جایی پول را  برای دو کشور  داشته باشیم.

    برچسب ها