عصر خودرو

کارشناس ارشد بازار سرمایه مطرح کرد؛

افزایش اعتماد سرمایه گذار خارجی با ورود شرکت های بزرگ رتبه بندی به ایران

عصر بازار- حضور شرکت های رتبه بندی بزرگ جهانی در بازار سرمایه کشور، می تواند عاملی برای افزایش اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه باشد.

افزایش اعتماد سرمایه گذار خارجی با ورود شرکت های بزرگ رتبه بندی به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، پیمان مولوی، مشاور سرمایه گذاری و کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند جذب سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: حضور نیروهای فعال در بازار سرمایه ایران کاملا مشهود است اما به نظر می رسد جذب سرمایه گذاری خارجی در این بازار، به حضور نیروهای جوانی که در خارج از ایران تحصیل کرده اند و با قشر سرمایه گذار خارجی و فرهنگ مربوط به آنها آشنایی دارند، نیازمند است.

    وی در این خصوص بیان داشت: به نظر می رسد باید از تمام ظرفیت نیروهای تحصیل کرده ایرانی و ایرانی های خارج از کشور همزمان با هم استفاده کرد. تیم های جوان و فعال از گروه های مختلف موجب چرخش نخبگان خواهد شد و این نیروها با کمک یکدیگر می توانند مسیر چانه زنی با سرمایه گذار خارجی را به راحتی طی کنند. بدین ترتیب نهاد مربوطه در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی تبدیل به برند می شود و اعتماد سرمایه گذار خارجی افزایش می یابد.

    مولوی در ادامه بیان داشت: بحث بعدی بهبود فضای بین المللی است. بازار سرمایه  صد میلیون دلاری و GDP به ارزش 425 میلیارد دلار باید رتبه بهتری در بازارهای جهانی داشته باشد.

    وی در ادامه با اشاره به نیاز مبرم بازار سرمایه به استفاده از مشاوران مالی خارجی گفت: هم اکنون در بحث رتبه بندی در مرحله آغازین هستیم. سه شرکت رتبه بندی بزرگ در دنیا وجود دارد که تمامی کشورهای دنیا از این سه شرکت برای رتبه بندی شرکت های خود استفاده می کنند و کشور ما نیز به همکاری با یکی از این موسسات رتبه بندی نیاز دارد به این دلیل که سرمایه گذاری خارجی به این موسسات رتبه بندی اعتماد کافی دارد و اگر حضور یکی از این موسسات را در بازار ما شاهد باشد می تواند نسبت به سرمایه گذاری خود اطمینان داشته باشد.

    کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص اقتصاد ایران اشاره داشت: اقتصاد ایران قابلیت رشد چشمگیری دارد. ایران کشوری است که به دلیل اقتصاد قوی و فرهنگ غنی، با وجود تحریم های سنگین هم چنان پابرجا است.

    وی تاکید کرد: اقتصاد ایران همچنان به مسیر توسعه ای خود ادامه می دهد و این نشانه خوبی برای سرمایه گذار خارجی است.

    برچسب ها