عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس؛

ایران، روسیه و قطر می‌توانند تعیین‌ کننده قیمت گاز در جهان باشند

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین تولیدکننده گاز در منطقه؛کشورهای ایران، روسیه و قطر هستند، این سه کشور با هماهنگی یکدیگر می‌توانند تعیین‌ کننده قیمت گاز جهان باشند.

ایران، روسیه و قطر می‌توانند تعیین‌ کننده قیمت گاز در جهان باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله قره‌‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به منافع مشترک ایران و روسیه و همچنین روابط نزدیک ایران و قطر، گفت: عمده‌ترین تولیدکنندگان گاز جهان، کشورهای ایران، روسیه و قطر هستند که با هماهنگی یکدیگر می‌توانند تعیین‌کننده قیمت گاز در جهان باشند.

    وی افزود: ایران و روسیه در منطقه خاورمیانه، منافع مشترک راهبردی زیادی دارند، منافع این 2 کشور حول محور سیاست بوده و سیاست به منافع اقتصادی نیز ختم می‌شود.

    قره خانی با بیان این‌که در دل منافع اقتصادی، حوزه نفت و انرژی نقش پررنگی دارد، تصریح کرد: ایران می‌تواند با روسیه در زمینه امضای قراردادهای نفتی همکاری ویژه‌ای داشته باشد، روسیه دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز است، در زمینه فناوری نیز جایگاه خوبی دارد.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایران در خاورمیانه در بسیاری از اهداف باور مشترکی دارد، روسیه نسبت به شرکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران علاقه نشان می‌دهد و ایران نیز از نظر جغرافیایی دارای موقعیت خوبی است.

    وی تاکید کرد: هم اکنون با امضای چند تفاهم‌نامه نفتی بین ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز، همکاری خوبی در حال شکل‌گیری است.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: با اجرای برجام و امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی متشکل از شرکت توتال فرانسه، شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و شرکت پتروپارس ایران، تابوی تحریم‌ها شکسته شده است، روسیه نیز با امضای تفاهم‌نامه‌های اخیر ثابت کرد ایران در بازارهای جهانی در زمینه انرژی نقشی موثر دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

    برچسب ها