عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد؛

آغاز مرحله دوم سنجش بهره‌وری در نظام بانکی از ابتدای زمستان

عصر بازار- رئیس سازمان ملی بهره وری از اجرای مرحله دوم طرح سنجش بهره وری در نظام بانکی از ابتدای زمستان امسال خبر داد.

آغاز مرحله دوم سنجش بهره‌وری در نظام بانکی از ابتدای زمستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، رویا طباطبایی یزدی با بیان اینکه، اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره وری در 10 بنگاه اقتصادی یکی از طرح های ستاد فرماندهی اقتصادی است، اظهار کرد : البته با توجه به محدودیت ها این امکان وجود داشت که در مدت زمان تعیین شده نتوان این طرح را در بنگاه ها اجرایی کرد.

    وی ادامه داد: طرح چرخه مدیریت بهره وری در یکی از بانک ها در حال اجراست اما برای اجرای کار عمیق و درست، نیاز به زمان داریم بنابر این این امکان وجود دارد که اجرای این طرح در فاز اول که پایان آن آذر تعیین شده است به اتمام نرسد البته این مشکل برای سایر بنگاه ها نیز وجود دارد.

    رئیس سازمان ملی بهره وری اظهار امیدواری کرد: در فاز دوم اجرای این طرح که از ابتدای فصل زمستان آغاز می شود بتوان یکی از بانک ها را در زمینه بهره وری ادامه داد.

    وی بابیان اینکه، سنجش بهره وری در حوزه های بانکی بسیار پیچیده است، ادامه داد: برخی از بانک ها بسیاری از زمینه های بهره وری در بانک را اجرایی کرده اند اما با این حال انجام کار جدید برای آنها باز هم دارای مشکلاتی است.

    طباطبایی خاطرنشان کرد : بانک پاسارگاد علاقه مند است در بخش تسهیلات غیرجاری (سوخت شده و مشکوک الوصول) اقداماتی انجام شود و با مشاور سازمان بهره وری که همان دانشگاه امیر کبیر است در حال انجام است.

    وی با ابراز رضایت از سنجش بهره وری در نظام بانکی، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم چرخه مدیریت بهره وری را در یک شعبه یا بانک خاص اجرایی کنیم.

    طباطبایی درباره شاخص های بهره وری در نظام بانکی نیز گفت: هدف ارتقای بهره وری نیروی انسانی است اما در بخش معوقات بانکی نیز مواردی در نظر گرفته شده است. اگر دانشگاه صنعتی شریف بتواند راهکار خاصی در این زمینه پیدا کند دستاوردها در این حوزه افزایش می یابد.

    برچسب ها