عصر خودرو

چین در آستانه بحران گازی

عصر بازار- شرکت ملی نفت چین قصد دارد عرضه گاز طبیعی به کاربران صنعتی را به دلیل پیش‌بینی کمبود عرضه در زمستان جاری کاهش دهد.

چین در آستانه بحران گازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت ملی نفت چین (CNPC) که یکی از سه تولیدکننده بزرگ گاز در این کشور است، اعلام کرد: عرضه گاز به مشتریان صنعتی را بین سه تا 10 درصد کاهش خواهد داد. این شرکت انتظار دارد به دلیل سوئیچ مصرف‌کنندگان خانگی به گاز برای گرمایش،  مصرف گاز نسبت به یک سال قبل 12 درصد افزایش پیدا کند.

    طبق گزارش رسانه‌های چین، این شرکت خرید محموله‌های گاز طبیعی مایع در بازار معاملات روزانه را افزایش خواهد داد و ظرفیت پایانه‌های دریافت LNG را بالا می‌برد. شرکت CNPC همچنین تلاش خواهد کرد واردات از کشورهای آسیای مرکزی مانند قزاقستان را افزایش دهد.

    این تولیدکننده نفت و گاز اعلام کرد: اگر میادین گازی و پایانه‌های LNG این شرکت با ظرفیت کامل فعالیت کنند و ذخایر کاملی در مخازن زیرزمینی باشد، تنها حدود 76.5 میلیارد مترمکعب گاز می‌تواند گاز فراهم کند که کمتر از تقاضای کنونی 81.3 میلیارد مترمکعب است.

    شرکت ملی نفت چین نخستین تولیدکننده گازی است که عرضه را کاهش می‌دهد زیرا پس از این که دولت مرکزی شهروندان بیشتری را به استفاده از گاز برای گرمایش به جای زغال سنگ واداشت، چین ممکن است با بحران عرضه مواجه شود.

    تحت مقررات جدید، در صورتی که محدودیت عرضه‌ای وجود داشته باشد،  کاربران مسکونی نسبت به کاربران صنعتی در اولویت هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، دولت چین برای مبارزه با مه‌دود که ناشی از آلودگی‌های زغال سنگ در زمستان است، کاربران خانگی را به مصرف گاز به جای زغال سنگ برای گرمایش خانه تشویق کرده است.

    برچسب ها