عصر خودرو

امروز امضا می‌شود

تفاهم‌نامه مشترک بین بورس تهران و پرتوریا

عصر بازار: همزمان با سفر راما فوزا معاون اول رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به تهران در روز جاری، تفاهمنامه مشترکی میان بورس‌های ۲ کشور به امضا می‌رسد.

تفاهم‌نامه مشترک بین بورس تهران و پرتوریا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، راما فوزا معاون اول رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز شنبه وارد تهران شده، هیأتی متشکل از 160 بازرگان و صاحبان صنایع و سرمایه آفریقای جنوبی را به همراه خود آورده تا با همتایان خود رایزنی کنند.

    در همین راستا گفته می‌شود، طی امروز تفاهم نامه مشترکی میان بورس‌های ایران و افریقای جنوبی با حضور محمد فطانت رییس سازمان بورس اوراق بهادار و نهاد قانونگذار بورس آفریقای جنوبی در کاخ سعد آباد به امضا برسد.

    معاون اول رئیس جمهور آفریقای جنوبی هم اکنون در وزارت امورخارجه با مقامات ارشد ایران در حال دیدار و رایزنی است.

    همزمان هیات نفتی آفریقای جنوبی نیز برای توسعه همکاری‌ها در صنایع نفت، پتروشیمی، احداث واحدهای جی.تی.ال و از سرگیری صادرات نفت ایران به این کشور آفریقایی، به تهران سفر کرده است. پیش از اعمال تحریم‌ها علیه تهران، ایران بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت خام آفریقای جنوبی بود و این کشور آفریقایی روزانه حدود 380 هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد.

    بر اساس این گزارش، بورس آفریقای جنوبی، هفدهمین بورس بزرگ دنیا است که ارزش بازاری معادل یک تریلیون دلار دارد. این بازار، توسعه یافته ترین بازار در قاره آفریقا است که در حدود 85 درصد از ارزش بازار کل قاره اروپا را در خود جای داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها