عصر خودرو

تمرکز خارجی‌ها بر سرمایه‌گذاری در ETFها

عصر بازار- مدیر و موسسه یک شرکت بین‌المللی تحقیقاتی در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی گفت: ETFها در ایران، امن‌ترین محل‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند که شناسایی نوع سرمایه‌گذاری در آنها الزامی نیست.

تمرکز خارجی‌ها بر سرمایه‌گذاری در ETFها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, دبورا فور از فرصت‌های قابل ملاحظه ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی صحبت به میان آورد و با اشاره به پتانسیل بالای ETF (صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله) در بورس ایران گفت: آنچه که برای سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد، آن است که مشخص شود سرمایه گذار چطور می‌تواند در ایران فعالیت کند؛ این در حالی است که برای بسیاری از افراد "ETF"  ها ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می‌روند؛ چراکه سرمایه گذارها در این مدل، نیاز ندارند نوع سرمایه گذاری را شناسایی کنند؛ به این دلیل که این روش امن بوده و سرمایه‌گذاری در آن راحت‌تر است.

    وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله می‌توانند با درآمد ثابت یا مختلط باشند تا این امکان را به مردم بدهند از دانش متخصصان بازار استفاده کرده و حتی سرمایه‌گذاری بلندمدت را تجربه نمایند. این در حالی است که به جز آمریکا، تمام سرمایه‌گذارهای دنیا، در ای. تی. اف‌ها سرمایه‌گذاری می کنند.

    وی با تاکید بر اینکه عضویت بورس ایران در ISKO می‌تواند در جذب سرمایه‌های خارجی موثر باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذارهای خارجی مایل به سرمایه‌گذاری در داخل ایران هستند، پس اگر بورس ایران بتواند عضو isko شود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به جهانیان شناسانده می‌شود.

    دبورا فور با بیان اینکه باید اطمینان سرمایه‌گذار را جلب کرد گفت: برای تحقق تامین مالی ارزی برای کشور ایران، در نخستین مرحله باید مشخص شود چطور سرمایه‌گذار می‌تواند پول را وارد ایران کرده و چطور از آن خارج کند؛ پس دانش و تخصص در این زمینه باید بالا رود؛ چراکه سرمایه گذاران حق دارند بدانند چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

    وی با اشاره به اینکه فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد گفت: مردم هم اکنون در بازار مسکن مشارکت دارند و باید دانش در این زمینه بالا رود.

    برچسب ها