عصر خودرو

وعده ۲۰ روزه برای پرداخت باقی پول گندم‌کاران

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی از باقی‌ماندن ۲۵ درصد از مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: تا دو سه هفته آینده باقی‌مانده این مطالبات تامین و پرداخت می‌شود.

وعده ۲۰ روزه برای پرداخت باقی پول گندم‌کاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سیف ، یزدان سیف، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم به پایان رسیده و از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و 900 هزار تن از این محصول استراتژیک از گندم‌کاران خریداری شده که ارزشی بالغ بر 11 هزار و 600 میلیارد تومان داشته و تاکنون 8800 میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران واریز شده و 2800 میلیارد تومان دیگر نیز باقی مانده است.

    وی افزود: طی هفته‌های آینده باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران تامین و پرداخت می‌شود و شرکت بازرگانی دولتی مانند سال گذشته از همه ابزارهای مالی خود برای تامین و پرداخت هرچه سریع‌تر دسترس گندم‌کاران استفاده می‌کند، چرا که دولت دغدغه بسیاری برای حل این مشکل کشاورزان دارد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین از بورس کالا و اوراق مرابحه استفاده خواهیم کرد؛ به گونه‌ای که حدود 2000 میلیارد تومان اوراق مرابحه و 700 میلیارد تومان نیز اوراق اسناد خزانه آماده است و مابقی آن نیز تخصیص‌هایی است که در اختیار شرکت قرار می‌دهند تا هرچه زودتر باقی مانده بهای محصول گندم‌کاران تامین و پرداخت شود.

    سیف گفت: بیشترین میزان برداشت گندم مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و 353 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 100 هزار تن و استان فارس با 900 هزار تن بوده که خرید تضمینی آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شده است.

     خرید تضمینی گندم هر ساله بیشترین بار مالی را روی دوش دولت‌ها می‌گذارد و طی سال‌های دولت یازدهم نیز میزان تولید و خرید تضمینی گندم رو به افزایش بوده است؛ تا جایی که سال گذشته به بیشترین حد ممکن یعنی 11.5 میلیون تن معادل حدود  15 هزار میلیارد تومان رسید. اما امسال تولید و خرید تضمینی گندم کمتر شد و به حدود هشت میلیون و 900 هزار تومان معادل  11.6 میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها