عصر خودرو

رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران اعلام کرد؛

رتبه ۹۶ ایران در لجستیک دنیا

عصر بازار- رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران با بیان اینکه طبق گزارش بانک جهانی، ایران از نظر شاخص عملکرد لجستیک در رتبه ۹۶ و جزو کشورهای کم‌درآمد محسوب می‌شود، گفت: این در حالی است که امارات در رتبه ۱۳ و قطر در رتبه ۳۰ دنیا و به عنوان کشورهای پردرآمد در این حوزه محسوب می‌شوند.

رتبه ۹۶ ایران در لجستیک دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مسعود پل‌مه امروز در همایش حمل‌ونقل و لجستیک با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی ایران از نظر کریدورهای ترانزیتی اظهار داشت: در این باره می‌توان به وابستگی کشورهای حوزه قفقاز و CIS به آبراهه‌های آزاد توسط ایران و وجود زیرساخت‌های پایه لجستیک در ایران اشاره کرد.

    وی با اشاره به اینکه 90 درصد زمان گردش کالا در فرایند لجستیک است، افزود: خدمات لجستیکی حاصل از مدیریت هوشمند و رقابت‌پذیر با بالاترین قابلیت اطمینان، کمترین میزان تأخیر و کمترین هزینه را باید فراهم کند.

    پل‌مه با تأکید بر اینکه لجستیک می‌تواند به عنوان صنعتی اشتغال‌زا و درآمدزا مطرح باشد، گفت: ایران از نظر ژئوپلتیکی موقعیت مناسب تجاری - لجستیکی دارد و جایگاه لجستیکی ایران در دنیا رتبه 96 است.

    وی افزود: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص عملکرد لجستیکی تقسیم کرده است که بر اساس این گزارش ایران در زمره کشورهای با عملکرد نسبی لجستیک است و این شامل کشورهای با درآمد پایین است.

    رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران ادامه داد: رقبای لجستیکی ایران در منطقه رتبه‌های بهتری دارند به عنوان مثال رتبه لجستیک امارات در دنیا 13 و قطر 30 است که در حلقه کشورهای پردرآمد محسوب می‌شوند. همچنین ترکیه از نظر لجستیک در جایگاه 34 دنیا قرار دارد و در گروه کشورهای دارای درآمد پایدار است.

    پل‌مه ادامه داد: بهترین رتبه ایران در حوزه زیرساخت‌های لجستیک 72 است و در کارایی فرایند ترخیص، رتبه لجستیکی ایران 110 است.

    وی اظهار داشت: سهم حمل‌ونقل ایران از قیمت تمام شده کالا در دنیا 12 درصد است.

    رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران گفت: شاخص‌های بخش لجستیکی مدرن در کشور مجموعه‌ای پیشرفته از زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

    پل‌مه ادامه داد: امارات با ایجاد شهر لجستیکی دبی حرکت خود را به سمت رشد لجستیکی آغاز کرده است و قطر، ترکیه، عمان و عربستان دنبال توسعه لجستیکی خود با سرمایه‌گذاری‌های میلیون دلاری هستند.

    وی اظهار داشت: مسئولان باید دقت کنند که لجستیک فقط خدمات حمل‌ونقل و انبارداری نیست بلکه لجستیک مهمترین حلقه زنجیره تأمین است.

    رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران بر ضرورت ایجاد هاب‌های لجستیک در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه کمبود نیروی متخصص لجستیک داریم.

    برچسب ها