عصر خودرو

بالابودن نرخ سود سرمایه‌گذاری مانعی برای توسعه صنایع تبدیلی است

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: سالانه ۱۶ میلیون تن میوه در کشور تولید می‌شود که در صورت فرآوری و تبدیل به مواد غذایی با بسته بندی مناسب با استانداردهای روز دنیا قطعا صادرات آنها آسان‌تر می‌شود.

بالابودن نرخ سود سرمایه‌گذاری مانعی برای توسعه صنایع تبدیلی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمد علی شاعری درخصوص لزوم و اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، اظهار داشت: به علت عدم حضور و فعالیت صنایع تبدیلی ارزش افزوده بخش کشاورزی و قیمت فروش محصولات کشاورزی بسیار پایین است و تولید برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد تا در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه دولت ملزم شده است تا با استفاده از تسهیلات بانکی و بخش خصوصی حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها صنایع تبدیلی را گسترش دهد، گفت: دولت با این اقدام موجب اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده در بخش کشاورزی می‌شود تا این بخش توان رقابت با سایر بخش‌ها را داشته باشد.

    نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این زمینه یک مشکل وجود دارد که آن هم بالا بودن نرخ سود سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی است که در این رابطه دولت باید رابطه لازم را تخصیص دهد و همچنین باید مابه‌التفاوت سود و کارمزد بانک‎‌ها را تامین و اختصاص دهد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در این صورت سرمایه‌گذاری در این بخش برای بخش خصوصی اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: سالانه 16 میلیون تن میوه، 9 میلیون تن سیب و مرکبات و 115 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که در صورت فرآوری و تبدیل به مواد غذایی با بسته بندی مناسب با استانداردهای روز دنیا قطعا صادرات آنها آسان‌تر می‌شود.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ایجاد چنین شرایطی کشاورزی کشور رونق می‌یابد و از این حالت سنتی بودن خارج می‌شود، گفت: در این بخشT مجلس شورای اسلامی برداشت یک و نیم میلیون دلار از ذخیره ارزی با کسب اجازه از مقام معظم رهبری و تامین یک و نیم میلیون دلار دیگر را توسط بانک‎‌های عامل با نرخ سود حدود 6 درصد و بازپرداخت 6 ساله و دوره تنفس یک ساله تصویب کرد.

    وی با اشاره به اینکه اولویت را بر توسعه صنایع تبدیلی قرار داده‌ایم و این الزامات ایجاد شده از محل سرمایه یک و نیم میلیارد دلاری یک گام بسیار مهم است که می‌تواند منجر به توسعه صنایع تبدیلی کشور شود، ادامه داد: این توسعه مشروط بر این است که وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار و حمایت از بازار کشاورزی را دستور جدی کار خود قراردهد و این کار زمانی محقق می‌شود که در بخش صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری جدی با کمک بانک کشاورزی و منابع یارانه دار به عمل آید.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: درحال حاضر مشکل بخش کشاورزی کشور بازار است و ما باید صنعتی که کمک می‌کند به تنظیم بازار در داخل کشور را گسترش دهیم مانند بسیاری از کشورهای موجود که در صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کرده و صنعت کشاورزی را به‌صورت اقتصادی توسعه داده‌اند.

    برچسب ها