عصر خودرو

رئیس شرکت توتال:

توتال در قرارداد با ایران نفع دارد و به آسانی تسلیم آمریکا نمی‌شود

عصر بازار- رئیس توتال با بیان اینکه در قرارداد با ایران به آسانی تسلیم آمریکا نخواهد شد، اعلام کرد خطرات عقب‌نشینی از قرارداد با ایران را سبک و سنگین کرده و معتقد است اگر به عنوان نخستین شرکت پس از لغو تحریم‌ها با ایران قرارداد ببندد به نفعش خواهد بود.

توتال در قرارداد با ایران نفع دارد و به آسانی تسلیم آمریکا نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس  ، پاتریک پویانه رئیس شرکت توتال اعلام کرد در قرارداد خود با ایران برای توسعه صنایع گاز این کشور به آسانی تسلیم آمریکا نخواهد شد. حتی در حالی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید به اعمال تحریم‌های بیشتری علیه ایران می‌کند و می‌خواهد خود را از قراردادهای چندجانبه برجام کنار بکشد، این شرکت فرانسوی در نظر دارد تا قبل از اقدام به هر کاری توصیه‌های قانونی را دنبال کند.

    پویانه که در چتم‌هاوس لندن صحبت می‌کرد، گفت: اگر ما نتوانیم به صورت قانونی این مسأله را دنبال کنیم مجبور خواهیم بود که آن را متوقف کنیم اما به هر حال ما به آسانی تسلیم نخواهیم شد. ما در انتظار این هستیم که کنگره آمریکا چه تصمیمی می‌گیرد و چارچوب جدید برای تحریم‌ها چگونه خواهد بود.

    بر اساس این گزارش شرکت فرانسوی توتال قراردادی را برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در ایران در ماه جولای امضا کرد و متعهد شد که یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. ترامپ ماه گذشته موضع سختی را در مقابل ایران اعلام کرد و پایبندی ایران به قرارداد برجام را انکار کرد.

    پویانه گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر توتال سعی می‌کنند که به تحریم‌های آمریکا در برابر ایران احترام بگذارند، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت استفاده از دلار در مبادلات اقتصادی با ایران است اما توتال توانسته تا این تحریم‌ها را با استفاده از دارایی‌های خودش به جای گرفتن فاینانس مالی دور بزند.

    رئیس فرانسوی توتال اعلام کرد که این شرکت خطرات عقب‌نشینی از قرارداد با ایران را سبک و سنگین کرده و معتقد است که اگر به عنوان نخستین شرکتی باشد که پس از لغو تحریم‌های ایران در ژانویه سال گذشته، با ایران قرارداد ببندد به نفعش خواهد بود.

    وی اضافه کرد: این یک تصمیم برد - برد است، وقتی شما به عنوان نخستین شرکت قرارداد می‌بندید فرصت نوآوری دارید و می‌توانید بهترین قرارداد را ببندید.

    برچسب ها