عصر خودرو

۳۱ طرح جدید سرمایه گذاری خارجی تصویب شد

عصر بازار- سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از تصویب ۲۱ طرح جدید و ۱۰ مورد طرح فنی سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

۳۱ طرح جدید سرمایه گذاری خارجی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در جلسه اخیر هیات سرمایه گذاری خارجی که نهم آبان ماه جاری تشکیل شد، در مجموع 31 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش حدود 712 میلیون دلار آمریکا بررسی و به تصویب رسید.
    بنا بر اعلام محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی، بیش از 21 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم به تصویب رسیده است که از این میزان 14 میلیارد دلار جذب شده است.
    علاوه بر این دولت تدبیر و امید پس از اجرای برجام توانسته است خطوط اعتباری و فاینانس از کشورهای هند، روسیه، کره جنوبی، چین، اتریش و دانمارک جذب کند از جمله می توان به خط اعتباری هشت میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی و نیز موافقتنامه سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری خط اعتباری با موسسه مالی سیتیک چین اشاره کرد.
    همچنین قرارداد اعتباری یک میلیارد یورویی با بزرگترین بانک اتریش (‌اوبر بانک) و خط اعتباری قابل تمدید و گردشی با دنسکه بانک دانمارک به ارزش 500 میلیون یورو از دیگر دستاوردهای مالی و بانکی برجام برای اقتصاد ایران به شمار می رود.
    به گفته معاون وزیر اقتصاد طبق برنامه ششم و بودجه امسال وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موظف شده اند سالانه 3 میلیارد دلار سرمایه از منابع خارجی جذب کنند.

    برچسب ها