عصر خودرو

در گفتگو با یک عضو شورای پول و اعتبار؛

کاهش نرخ سود سپرده از اول آذر تایید نشد

عصر بازار: عضو ناظر شورای پول و اعتبار، خبر کاهش نرخ سود سپرده بانکی تا ۱۸ درصد را تایید نکرد.

کاهش نرخ سود سپرده از اول آذر تایید نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سایت تسنیم نوشته بود، در جلسه امروز صبح مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی توافق شده است که از اول آذر ، نرخ سود سپرده های بانکی از 20 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کند.

    این سایت افزوده بود: مدیران عامل بانک ها در این جلسه همچنین توافق کردند، نرخ تسهیلات در بازار بین بانکی به حداکثر 24 درصد کاهش پیدا کند. 

    محمدرضا پورابراهیمی گفت: شورای هماهنگی بانک ها به عنوان یک تشکل صنفی در موضوع کاهش یا افزایش سود بانکی تنها نظر خود را اعلام کرده و مصوبه ای در این خصوص در کار نبوده است.

    عضو ناظر شورای پول و اعتبار، هرگونه تصمیم در این خصوص را نیازمند اعلام رسمی شورای پول و اعتبار دانست و افزود: البته اینکه مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی، بر سر کاهش نرخ سود سپرده  توافق کرده باشند خیلی خوب است ؛ اما همواره عملیات اجرایی آن سخت تر از توافق است؛ چرا که حتی آن  کاهش 2 درصدی که ابتدای سال در اردیبهشت توافق شد، اجرایی نشد.

    پورابراهیمی تاکید کرد:  تا زمانی که الزامات کاهش سود تسهیلات یا سپرده های بانکی اجرایی نشود، به نظر می رسد حتی موضوع کاهش در صورت قطعیت هم چندان نمی تواند مبنای تصمیم باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها