عصر خودرو

مالزی آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در اصفهان است

عصر بازار- رییس مرکز توسعه تجارت مالزی در آسیا و خاورمیانه گفت: مالزی آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی بویژه نیروگاه هزار مگاواتی در اصفهان است.

مالزی آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در اصفهان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه به نقل از 'ریمی یعقوب' (RemeeYaakub) که در بازدید از پایون اصفهان در نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور موسوم به 'کیش اینوکس 2017' سخن می گفت، افزود: استان اصفهان دارای تعداد قابل توجهی روزهای آفتابی است و از این انرژی پاک و طبیعی می توان برای تولید برق بدون ایجاد آلودگی و اثرات زیست محیطی مُضر، استفاده کرد.
    'ریمی یعقوب' گفت: کشورهای اروپایی سال هاست که در زمینه پنل های خورشیدی در کشور مالزی سرمایه گذاری های زیرساختی انجام داده اند و به این ترتیب امروزه این کشور در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی در آسیا پیشرو است.
    وی خاطرنشان کرد: از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق ایران، ظرفیت بالا و بسیار خوبی برای استفاده از نیروگاه های خورشیدی دارد و مالزی نیز آماده سرمایه گذاری در این زمینه است.
    رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان ایران می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران مالزی را در بخش های مختلف انرژی و فناوری فراهم سازد.
    قاسمعلی جباری با اشاره به پیشنهاد ساخت نیروگاه هزار مگاواتی در اصفهان از سوی مقام مالزیایی افزود: همکاری اقتصادی استان اصفهان و کشور مالزی می تواند با ایجاد یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در اصفهان، وارد مرحله جدیدی شود.
    وی، تسهیل نقل و انتقال بانکی بین بانک های مالزی و ایران را خواستار شد و گفت: مشارکت بیمه و بانک ها می تواند فرایند سرمایه گذاری را تسهیل و سرعت ببخشد.
    نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک و بیمه در فضایی بالغ بر 21 هزار مترمربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیات های بین المللی مشارکت کننده و بازدیدکننده از 25 کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شد.
    استان اصفهان در قالب یک پاویون 300 متری در این نمایشگاه به ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات پرداخت.
    نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی جرقویه اصفهان به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور، اردیبهشت امسال با حضور حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو به بهرداری رسید.
    این نیروگاه با هزینه ای بیش از 55 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 20 هکتار توسط بخش خصوصی احداث شده است.
    پیش از آن، آخرین نیروگاه بزرگ خورشیدی کشور نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس همدان بود که بهمن سال گذشته در دهه فجر به بهره برداری رسیده بود.
    در نیروگاه خورشیدی با به کارگیری سلول های فتو ولتاییک(خورشیدی)، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکانپذیر می شود.
    وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می تابد،بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بوجود می آید و موجب جاری شدن جریان الکتریسته بین آنها می شود.
    وجود سالیانه بیش از 300 روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و سیستم جمع آوری زباله مکانیزه، استان اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدیدپذیر کرده است.
    برنامه کلان جمهوری اسلامی ایران استفاده بهینه از منابع انرژی های فسیلی و ارتقای میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی های تجدیدپذیر برای تامین بخشی از نیاز روزافزون انرژی کشور به شمار می رود.

    برچسب ها