عصر خودرو

کشف بزرگترین میدان نفت و گاز ۱۵ سال اخیر مکزیک در شرق این کشور

عصر بازار- رئیس جمهوری مکزیک روز گذشته از کشف بزرگترین کشف نفتی و گازی در ۱۵ سال اخیر این کشور خبر داد.

کشف بزرگترین میدان نفت و گاز ۱۵ سال اخیر مکزیک در شرق این کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرانسه، انریکه پنا نیتو خاطر نشان کرد که شرکت دولتی نفتی 'پمکس' یک میدان نفتی و گازی را با برآورد اولیه حدود 1.5 میلیارد بشکه نفت خام کشف کرده است.
    رئیس جمهوری مکزیک در ادامه خاطر نشان کرد که این میدان نفتی و گازی در شرق این کشور در ایالت وراکروس نزدیک تاسیسات شرکت دولتی نفتی این کشور قرار دارد و این بدان معناست که تقریبا بزودی می توان از آن با هزینه کم بهره برداری کرد.
    پنا نیتو افزود: حجم برآورد ها نشان می دهد که این بزرگترین میدان کشف شده توسط این شرکت در 15 سال گذشته است و در کوتاه مدت 350 میلیون بشکه نفت خام می توان از آن استخراج کرد.
    این در حالی است که شرکت نفتی دولتی مکزیک معتقد است که حجم نفت و گاز در این میدان ممکن است بیشتر از برآوردهای اعلام شده باشد.
    در همین حال گونزالو مونروی یک کارشناس امور انرژی در مکزیک گفت: زود است در مورد ذخایر این میدان صحبت کرد. اقدامات بیشتری برای مشخص کردن میزان گستردگی این میدان نفتی و گازی لازم است.
    وی تصریح کرد که هر کشف جدید خبری خوبی برای شرکت دولتی نفتی مکزیک محسوب می شود. این شرکت در سالهای اخیر با چالش کاهش تولید نفت مواجه شده بود.
    مونروی در ادامه افزود: کشف این میدان نفتی کشفی چشمگیر در مکزیک به حساب می آید. این خبر خوبی برای بخش خصوصی و کل کشور است.
    مکزیک در راستای اصلاح امور انرژی خود در سال 2014 بخش نفت و گاز خود را پس از 76 سال انحصار دولتی به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد تا جان تازه ای به صنعت این کشور دمیده شود. در نتیجه شرکت دولتی نفتی مکزیک با رقابت خصوصی ها در این راستا مواجه است.

    برچسب ها