عصر خودرو

در بازارهای جهانی؛

قراضه در ترکیه ۳۱۰ دلار شد

عصر بازار- قیمت قراضه وارداتی در ترکیه با خبر معامله قراضه آمریکا در ترکیه بالاتر رفت.

قراضه در ترکیه ۳۱۰ دلار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, اخیرا یک محموله قراضه سنگین 20-80آمریکا در 309 دلار هر تن سی اف آر  و قراضه خرد شده در 314دلار هر تن سی اف آر نهایی شده است. در حالی که معامله قبلی قراضه سنگین در 304دلار نهایی شده بود.

    حال قیمت پیشنهادی قراضه امریکا به 310دلار هر تن سی اف آر رسیده است. مذاکرات زیادی در جریان نیست ولی در آینده نزدیک انتظار می رود تعداد معامله ها بیشتر شود. کارخانه ها در ترکیه برای ماه دسامبر نیاز به خرید قراضه دارند.

    افزایش کشورهای عرضه کننده بیلت به ترکیه

    وضعیت بازار بیلت نیز نشان می دهد که اخیرا قیمت قراضه در ترکیه بالا رفته و قیمت میلگرد در ثبات بوده ولی عرضه کننده های داخلی و خارجی بیلت در این کشور تخفیف ها را بیشتر کردند. علاوه بر سی آی اس و ایران از چند کشور دیگر هم پیشنهاداتی در ترکیه مشاهده شده است.

    در بازار واردات بیلت سی آی اس 10 دلار از دست داده 490 تا 495 دلار هر تن سی اف آر حمل اوخر نوامبر و دسامبر شد. بیلت ایران هم 490 دلار هر تن سی اف آر حمل نوامبر و بدون مشتری بود. از طرفی ترکیه یک محموله بیلت برزیل را در 475 دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده البته این اطلاعات مورد تایید رسمی واقع نشده است.

    بیلت حوزه جی سی سی نیز 475 تا 480 دلار هر تن فوب شنیده شده که معادل 510 تا 515 دلار هر تن سی اف آر است. البته بعید است به این زودی وارد بازار ترکیه شوند.

    در کل فعالان بازار ترکیه برای آینده نزدیک افت قیمت بیلت را برآورد کرده اند تا با بازار قراضه به توازن برسد

    برچسب ها