عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران ؛

کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود

عصر بازار-شفاف سازی نباید مخصوص صنایع بالادستی باشد بلکه باید صنایع پایین دستی نیز با شفافیت در حوزه تولیدشان گام بردارند

کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به شفافیت فعالیت های اقتصادی در بورس کالا گفت: اگر می خواهیم در حوزه صادرات شفاف باشیم، باید واردات شفاف داشته باشیم. همچنین نحوه قیمت گذاری و نحوه تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که مطمئنم در عرصه بورس این اتفاق می تواند بیفتد.

    وی با بیان اینکه رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی هر دو در بورس امکان پذیر است به عرضه محصولات فولادی طی چند سال اخیر در بورس کالا اشاره کرد و گفت: رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی هر دو در بورس امکان پذیر است و ما می توانیم با یک روش میانه ای که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.

    وی خاطرنشان کرد: حتی مدتی است که امکان عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برقرار شده و چه در فرایندهای داخلی و چه در فرایندهای بین المللی، مثل صادرات و واردات، انعقاد قراردادهای بلندمدت امکانپذیر شده است.

    مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه بیان کرد: بهتر آن است که کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود و شفاف سازی فقط بخشی از ساختار زنجیره تولید به صلاح زنجیره تولید نیست بلکه باید کل زنجیره شفاف باشد و فرایند کشف قیمت آن هم مشخص باشد و این مهم در بورس کالا می تواند اتفاق بیفتد.

    برچسب ها