عصر خودرو

امضای سه یادداشت تفاهم برای مطالعه نفتی خزر/ توتال کار خود را آغاز کرد

عصر بازار- بیژن زنگنه گفت: در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است.

امضای سه یادداشت تفاهم برای مطالعه نفتی خزر/ توتال کار خود را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم معارفه قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا امضای چهار تفاهمنامه نفتی با شرکت‌های روسی می‌تواند تهدیدهای ترامپ را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار داشت: در هر صورت تعامل‌های بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد.

    وی درباره اینکه آیا این تهدیدها قراردادهای منعقدشده را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر؟ نیز گفت: اقدام آمریکا یکجانبه‌گرایی است و بعید است که اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده رخ بدهد.

    زنگنه همچنین گفت: در حال حاضر توتال کار خود را در فاز 11 پارس جنوبی آغاز کرده است.

    زنگنه درباره تولید و اکتشاف در خزر نیز تصریح کرد: ‌هنوز هیچ کشوری در اطراف دریای خزر کار در دریای عمیق را آغاز نکرده که بخشی از این مربوط به اختلافات است و بخشی نیز به دلیل تکمیل نشدن اکتشاف است.

    وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته سه یادداشت تفاهم با لوک اویل، روس نفت و یک شرکت نوروژی برای مطالعه در میدان نفتی خزر امضا شده است، بیان کرد: در هر صورت کار در خزر گران و زمان‌بر است و تجهیزات نیز کم است و باید تجهیزات مورد نیاز در خوده خزر ساخته شود؛ ضمن اینکه اختلافاتی بر سر مناطق عملیاتی بوده که منجر به تاخیر در شروع کار در این منطقه شده است.

    وزیر نفت در ادامه درباره آخرین وضعیت مهار چاه دچار آتش‌سوزی شده در منطقه رگ سفید اظهار داشت: از دو مسیر بالا و پایین جهت خاموش کردن چاه وارد عملیات شده‌ایم که از مسیر پایین باید دو حلقه چاه حفاری شود و در کل یک ماه و نیم زمان می‌برد که آتش مهار شود.

    وی با یادآوری اینکه برای مهار آتش‌سوزی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم، گفت: در این حادثه دکل آسیب دیده و نفت می‌سوزد.

    وی درباره خسارت حادثه پالایشگاه تهران نیز اظهار داشت: ‌خسارت مالی قابل ذکری در این حادثه نداشتیم فقط  افرادی که کشته شدند خسارت جبران‌ناپذیری را به ما وارد کرد.

    زنگنه درباره تعیین تکلیف پرونده کرسنت نیز گفت: در این رابطه دیوان وارد شور می‌شود ولی چندین ماه طول می‌کشد.

    برچسب ها