عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد؛

«ROADSHOW» نسخه جدید بورس کالا برای بازاریابی جهانی

عصر بازار: با حضور گسترده تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در تالار صادراتی بورس کالای ایران و در اختیار گرفتن بازار کشورهای هدف صادراتی، قصد داریم که به مرجع قیمت‌گذاری محصولات در منطقه تبدیل شویم.

«ROADSHOW» نسخه جدید بورس کالا برای بازاریابی جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، پنج سال پیش در چنین روزهایی تالار صادراتی بورس کالا گشایش یافت تا مسیری جدید برای تجارت جهانی برای کشور به وجود آید. به طی این سال‌ها تالار صادراتی کیش تجربه‌های زیادی کسب کرده و اکنون در دورانی قرار دارد که باید امتحان خود را پس دهد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ایجاد بازارهای کارآمد و به روز می‌تواند به توسعه صادرات کمک زیادی کند. در این میان بورس کالا به عنوان یک نهاد اقتصادی تاثیرگذار می‌تواند نقش مهمی را به عهده بگیرد.

    قیر بیشترین ارزش معاملات تالار صادراتی بورس کالا را در بین چهار محصولی که از ابتدای سال تاکنون از این کانال صادر شده است، در اختیار دارد. بر همین اساس مدیرعامل بورس کالا با توجه به مزیت این محصول، برگزاری یک « ROADSHOW» (گردهمایی که در آن خریداران و عرضه‌کنندگان یک محصول یا یک گروه کالایی حضور دارند) در کیش یا یک کشور خارجی در ماه‌های آینده را برای گسترش بازار قیر و دیگر محصولات اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت بورس کالا در گفت و گو با «بازار امروز» با بیان این که بورس کالای ایران به مرجع قیمت‌گذاری در منطقه تبدیل می‌شود، بر توسعه تالار صادراتی تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از تالار صادراتی می‌کنیم، یعنی جایی که تمام اطلاعات آن افشاء می‌شود و به نوعی این سیستم جایگزینی برای سیستم حراج (Open Outcry) است.

    دکتر حامد سلطانی‌نژاد افزود: در حال حاضر تالار صادراتی بورس کالا در جایگاهی که باید باشد، نیست چرا که هم رکود سراسری در دنیا وجود دارد و هم روی تالار صادراتی ما آنچنان که باید کار نشده است.

    مدیرعامل بورس کالا با اشاره به برنامه‌های بورس کالا برای جذب خریداران خارجی بیان کرد: بر این اساس تا چند ماه آینده با کمک خود شرکت‌های تولیدکننده قیر، « ROADSHOW» هایی را برگزار خواهیم کرد که در آن بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حضور خواهند داشت و به این ترتیب بازاریابی برای این محصول صورت خواهد گرفت.

    او تصریح کرد: به این ترتیب به هدف نخست خود برای بازاریابی محصولات صادراتی نزدیک خواهیم شد. در عین حال با حضور گسترده تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در این تالار و در اختیار گرفتن بازار کشورهای هدف صادراتی قصد داریم که به مرجع قیمت‌گذاری محصولات در منطقه تبدیل شویم.

    سلطانی‌نژاد گفت: در بورس‌های بزرگ دنیا مانند «LME» (بورس فلزات لندن) چنین رویدادهای بزرگی برگزار می‌شود که در آن بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند. در این گردهمایی، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حضور دارند، نیازهایشان مطرح می‌شود، فعالان بالادستی و پایین‌دستی با یکدیگر آشنا می‌شوند و به نوعی بازاریابی صورت می‌گیرد.

    او ادامه داد: در حال حاضر اگر نام انگلیسی هر محصول فلزی را در اینترنت جست‌وجو کنید، نتیجه آن اعلام قیمت این محصول توسط وبسایت «LME» خواهد بود که حاصل بازاریابی این بورس و شرکت‌های حاضر در آن با روش‌های مختلف است.

    مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه ایران سومین تولیدکننده و ششمین صادرکننده قیر در دنیاست، خاطرنشان کرد: با این وجود در جایگاهی که باید قرار داشته باشیم، نیستیم ولی با برنامه‌ریزی‌های بورس کالا به آن دست پیدا خواهیم کرد. او محصولی مانند قیر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نشریه معتبر آرگوس در حال حاضر قیمت قیر بورس کالا را اعلام می‌کند که این موضوع نشان از اهمیت این محصول برای کشور ما دارد. بنابراین سعی ما بر این است که با تشکیل بازار مالی قیر و قراردادهای فوروارد و فیوچرز بتوانیم به مرجع قیمت‌گذاری آن تبدیل شویم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو