عصر خودرو

ساخت ۴۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی در اروپا

عصر بازار- خودروسازان آلمانی با همکاری سایر خودروسازان قصد دارند به منظور گسترش استفاده از خودروهای برقی در سراسر قاره اروپا تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۰۰ ایستگاه شارژ جدید در این کشورها ایجاد کنند.

ساخت ۴۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی در اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان بویژه در اروپا تصمیم گرفته اند که سیاست های خود را در قبال کیفیت هوا و محیط زیست تغییر داده و به منظور مقابله با معضل آلودگی هوا که هر ساله موجب گرفتن جان هزاران شهروند و همچنین آسیب به محیط زیست می شود، تولید و استفاده از خودروهای تمام برقی و الکتریکی را تسهیل کرده و گسترش بخشند.

    در یک جوینت ونچر موسوم به یونیتی (IONITY)، تعدادی از شرکت های خودروسازی آلمانی نظیر دایملر، بی ام و، آئودی، پورشه، فولکس واگن و با همکاری شرکت فورد آمریکا، قصد دارند در سال جاری میلادی و در کشورهای آلمان، اتریش و نروژ، 20 واحد ایستگاه شارژ خودروهای برقی بسازند. این ایستگاه‌ها به فاصله 120 کیلومتر ( 70 مایل) از هم واقع شده اند.

    مایکل هاجش - مدیر اجرایی این جوینت ونچر - در این خصوص اظهار کرده است که ایجاد و گسترش چنین شبکه ای به طور قطع قادر خواهد بود استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی را توسعه بخشیده و به موفقیت برساند. وی در ادامه افزوده است که این ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی مجهز به فناوری شارژ سریع و پرداخت دیجیتالی و الکترونیکی خواهند بود.

    مدیران این جوینت ونچر همچنان در حال انجام مذاکراتی با تامین کنندگان و سازندگان این ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی هستند و طبق گفته های سخنگوی یونیتی، انتظار می رود در آینده نزدیک تعداد بسیار بیشتری از آنها را در جاده ها و خیابانهای قاره اروپا مشاهده کنیم. البته وی همچنان از اظهار نظر درباره میزان سرمایه گذاری در این طرح خودداری کرده است.

    از طرفی می دانیم که ساخت و ایجاد هزاران ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در جهان نیازمند میلیاردها دلار هزینه و سرمایه گزاری خواهد بود که این البته برای سازندگان خودرو و همچنین تامین کنندگان ایستگاه‌های شارژ فرصتی جدید به شمار می آید.

    شرکت های مهندسی نظیر زیمنس آلمان و شارژپوینت امیدوار هستند از مدیران و مسئولان این جوینت ونچر، پیشنهاد بر عهده گرفتن ایجاد و تامین ایستگاه‌های مذکور را دریافت کنند.

    این جوینت ونچر قرار است تا سال آینده میلادی (2018)، تعداد این ایستگاه‌ها را به 100 واحد برساند تا رانندگان خودروهای ساخت شرکت های مختلف همگی بتوانند از خدمات شارژدهی سریع و پرداخت دیجیتالی آن بهره مند شوند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت انگلیس قرار است تا سال 2040 تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

    پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، نروژ، مکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را نهایتا تا یک دهه آینده متوقف کنند.

    طبق اعلام جوینت ونچر یونیتی، قرار است تا سال 2020 میلادی، یعنی دو سال آینده، تعداد این ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به 400 واحد برسد.

    برچسب ها