عصر خودرو

معرفی توانمندی های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛

ایدرو آماده سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها

عصر بازار- مدیران ایدرو به عنوان بزرگترین نهاد صنعتی کشور در همایشی تحت عنوان معرفی توانمندی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، آمادگی این مجموعه را برای همکاری مشترک با سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام کردند.

ایدرو آماده سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این همایش، فرزاد دلیری، معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) سرمایه‌گذاری صنعتی، توسعه پروژه‌های صنعتی، نوسازی و مدرن‌سازی شرکت‌های قدیمی، توسعه منابع انسانی و نقش توسعه‌ای در مناطق ویژه را از فعالیت‌های اصلی ایدرو برشمرد.

    معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: این سازمان در زمینه‌های انرژی، کشتی‌سازی، خودروسازی، حمل‌ونقل ریلی و تولید واگن، بزرگ‌ترین مجموعه در کشور است.

    به گفته وی، ایدرو همچنین بیش از 15 سال در صنایع پیشرفته از جمله آی‌تی و آی‌سی‌تی و بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری و در این زمینه‌ها با بخش خصوصی همکاری می کند.

    دلیری تاکید کرد: ایدرو باید در زمینه صنایع پیشرفته طی سال‌های آتی از رشد زیادی برخوردار شود.

    وی همچنین به سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت: تا 5 سال آینده باید بیش از 180 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

    به گفته دلیری، ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز در کشور با همکاری بخش خصوصی روند خوبی دارد اما باید سرمایه‌گذاری در این صنعت ادامه یابد.

    معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از نیازهای ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز از خارج تامین می‌شود افزود: ما هم‌اکنون در زمینه توسعه این بخش و اجرای پروژه‌ها آمادگی کامل داریم.

    وی همچنین به ظرفیت بسیار خوب ایدرو برای تعمیر و ساخت کشتی اشاره و تصریح کرد: برای ساخت تجهیزات مورد نیاز کشتی در داخل کشور بازار بسیار مناسبی وجود دارد از این‌رو بدنبال جوینت ونچر با کشورهای خارجی هستیم.

    دلیری همچنین به بازار مناسب در کشور در بخش ماشین‌سازی اشاره و خاطرنشان کرد: جمعیت 80 میلیون نفری کشور و همچنین در مجموع بالغ بر 400 میلیون نفر جمعیت  کشورهای همسایه می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاران صنعتی باشد.

    وی به سرمایه‌گذاری عظیم در صنعت فولاد آلیاژی اشاره کرد و گفت: فولاد مجتمع صنعتی اسفراین از جمله واحد فولاد سازی معروف در جهان محسوب می شود.

    معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو تصریح کرد: طی سال گذشته یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد اما برنامه ما تولید 3 میلیون خودرو تا افق 8 سال آینده (1404 یا 2025 میلادی) است.

    به گفته وی، سال گذشته ایدرو سه قرارداد در زمینه تولید خودرو با شرکت‌های سیتروئن، پژو و رنو منعقد کرد که براساس آن هرکدام از شرکت‌های مذکور باید 150 هزار دستگاه خودرو تولید کنند.

    دلیری بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه‌سازی خودرو تاکید و تصریح کرد: 30 درصد از قطعات تولیدی داخل باید صادر شود.

    به گفته وی، بر اساس اهداف تعیین شده ایدرو ،از 3 میلیون خودرویی که باید تا 8 سال آینده تولید شود یک میلیون دستگاه برای صادرات و دو میلیون دستگاه برای تامین نیاز داخل در نظر گرفته شده است.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: صدور 25 میلیارد دلار قطعه از کشور نیز ازجمله برنامه‌های سازمان گسترش است از این‌رو برای سرمایه‌گذاری در زمینه قطعاتی که در ایران تولید نمی‌شود بستر مناسب وجود دارد.

    معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو گفت: هم‌اکنون مطالعات اولیه تولید خودروهای برقی و هیبریدی شروع شده است.

    وی همچنین بر لزوم توسعه صنعت ریلی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران کشور وسیعی است از این‌رو رشد کنونی این صنعت کافی نیست و باید بسط داده شود.

    به گفته وی، در حال حاضر حدود 9 شهر بزرگ کشور از مترو برخوردارند و در آینده‌ای نزدیک 10 شهر دیگر نیز باید به ناوگان حمل‌ونقل مترو مجهز شوند .از این‌رو تولید واگن و قطعات و تعمیرات و نگهداری آن در کشور از بازار بسیار خوبی برخوردار است.

    دلیری تصریح کرد: سازمان گسترش سال گذشته برای تولید 2 هزار دستگاه واگن مترو به مبلغ 2 میلیارد یورو با دولت قراردادی منعقد کرده اما تا 10 سال آینده باید 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی باید صورت گیرد.

    وی همچنین به فعالیت‌های ایدرو در زمینه صنایع پیشرفته اشاره و تصریح کرد: طی هفته گذشته قراردادی در زمینه تولید پنل‌های نیروگاه خورشیدی منعقد کرده و امیدواریم با حمایت وزارت نیرو بتوان در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست یافت.

    معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو تصریح کرد: ایدرو تمایلی به سرمایه‌گذاری بیش از 50 درصدی در کشور ندارد و باید سهم ما از میزان سرمایه‌گذاری‌ها زیر 50 درصد باشد.

    مژگان قشقایی مدیر تامین مالی و سهام ایدرو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ایدرو می‌تواند به‌عنوان یک شریک خوب برای سرمایه‌گذاران انتخاب شود گفت: این سازمان به‌دلیل دولتی‌بودن می‌تواند تسهیلات مناسبی را برای شرکای خود ارائه دهد.

    به گفته وی، ایدرو در زمینه تامین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری پروژه‌ها از سوی شرکای داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

    مدیرعامل شرکت مگفا و مدیران مناطق ویژه افتصادی جهرم و گرمسار نیز با معرفی برنامه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق، سرمایه‌گذاران را به فعالیت در این مناطق دعوت کردند.
                        
                          صادرات خودرو در دستور کار ایدرو

    بهزاد اعتمادی، معاون صنایع حمل‌ونقل ایدرو نیز به تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو در سال میلادی  2017، 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تا سال 2021 و 3 میلیون خودرو تا سال 2025 اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایدرو به‌عنوان متولی صنعت خودرو در حال به‌روز رسانی استراتژی صنعت خودرو است.

    وی افزود: با توجه به ورود خودروهای جدید به صنعت خودروسازی کشور نیاز به حمایت هرچه بیشتر صنعت قطعه‌سازی در کشور هستیم، بنابراین سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت برای ارتقاء صنعت قطعه‌سازی در کشور به‌منظور اتصال به بازارهای جهانی ضروری است.

    اعتمادی تاکید کرد: طی سال‌های آینده علاوه بر صادرات خودرو باید صادرات قطعه نیز در دستور کار قرار گیرد و این امر فرصت مناسبی است برای حمایت هرچه بیشتر از این بخش است.

    به گفته وی، ایدرو تولید 200 هزار دستگاه واگن مترو را در دستور کار دارد که از این میزان 630 دستگاه از قرارداد طی یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین 420 دستگاه تا 3 ماه آینده و برای 950 دستگاه باقی‌مانده نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

    معاون صنایع حمل‌ونقل ایدرو تاکید کرد: برای ساخت واگن نیازمند حمایت قطعه‌سازان هستیم.

    وی با بیان اینکه شرکت ایزو ایکو بزرگ‌ترین شرکت سازنده کشتی و دارنده تجهیزات ساخت کشتی و شناور است افزود: از این‌رو فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت کشتی‌های بزرگ و تعمیرات آنها در کشور وجود دارد.

    اعتمادی تصریح کرد: ایدرو همچنین درصدد تاسیس شرکتی در زمینه صنعت هوایی برای ساخت و مونتاژ هلی‌کوپتر در کشور است.

    همچنین مدیر منطقه‌ای شرکت تویو و موردیسن از زیرمجموعه‌های شرکت "دی‌دی‌دی" دانمارک در این مراسم به تشریح راه‌های همکاری با ایران در بخش صنعت پرداختند .

    برچسب ها