عصر خودرو

صادرات روسیه به ایران ۶۰ درصد کاهش یافت

عصر بازار- بر اساس آمارهای تجارت خارجی ۷ ماهه نخست سال، واردات از کشور فرانسه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۰ درصدی و واردات از روسیه با کاهش ۶۶۰ درصدی رو به رو شده است.

صادرات روسیه به ایران ۶۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای تجارت خارجی تا مهر ماه سال جاری کشور چین با 6.8 میلیارد دلار همچنان در صدر کشورهای صادرکننده کالا به ایران قرار دارد. در این مدت واردات از چین نسبت به 7 ماه نخست سال 95 حدود 18.6 درصد رشد داشته است.

    این در حالی است که در مدت یاد شده واردات از کشور فرانسه با رقم 823 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با 40 درصد رشد رو به رو شده است. بعد از برجام فرانسوی ها قراردادهای متنوعی را در خصوص خودرو و نفت با ایران به امضا رساندند و افزایش حجم واردات از فرانسه در همین راستا تحلیل می‌شود. بر اساس اخباری که در روزهای گذشته منتشر شد خودروهای متعلق به شرکت فرانسوی رنو  عنوان پرفروش ترین برند وارداتی کشور در حوزه خودرو را از آن خود کردند.

    بر اساس جدول بالا واردات از کشور روسیه با کاهش جهشی 62 درصدی رو به رو شده است و به این ترتیب حجم واردات از روسیه به کانال 400 میلیون دلار تنزل کرده است.

    پوتین رئیس جمهور روسیه در روزهای اخیر در تهران حضور داشت و در این بین مذاکرات مهم اقتصادی  نیز با مقامات عالی رتبه کشور انجام شد.

    برچسب ها