عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مس پیش بینی کرد:

ایست مس در محدوده ۵۰۰۰ دلار

عصر بازار: در نشست مشترک سهام‌داران و سرمایه‌گذاران شرکت مس با مدیرعامل این شرکت و معاونان و مدیران مس منطقه کرمان در مجتمع مس سرچشمه، مهندس مرادعلیزاده به شفاف‌سازی امور هزینه‌ای و سرمایه‌گذاری برای سهام‌داران پرداخت.

ایست مس در محدوده ۵۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی مس ایران، مرادعلیزاده بابیان اینکه حضور سهام‌داران در مجتمع مس سرچشمه برای نخستین بار و به ابتکار این شرکت برای آشنایی نزدیک شما با روند فعالیت‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران برگزارشده، گفت: با توجه به اینکه عمدتاً سهام‌داران در بازار ثانویه فعالیت دارند و این بازار پایه و اساسش بازار مجازی است بنابراین آنها ذهنیتشان نسبت به تولید و فرایند تولید شفاف و روشن نیست و برگزاری این بازدیدها هم که در این راستا طراحی و اجراشده است می‌تواند به این شفاف‌سازی و ایجاد حس مشترک میان کارکنان و کارگران و سهام‌داران کمک به سزایی بکند.

    مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه مس از بهترین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید به عملکرد تولید شرکت در سال1393 و شش‌ماهه اول سال 1394 اشاره کرد و گفت: برنامه‌های استخراج و تولید این شرکت نه‌تنها در سال 93 محقق شده است بلکه در همه قسمت‌ها با عملکرد مثبت و رو به رشدی روبرو بوده‌ایم.

    او افزود: در خصوص برنامه‌های سال 94 رشد داشته به‌طوری‌که شش‌ماهه امسال با استخراج 91 میلیون تن، نسبت به برنامه استخراج 66 میلیون تنی برای شش‌ماهه نخست، 137 درصد اجرای برنامه داشته‌ایم.

    مرادعلیزاده در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت و شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت مس دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به اینکه شرایط کلان اقتصادی دنیا هم چنان در حال تغییر است و رشد اقتصادی چین دچار نوسان شده است به نظر می‌رسد که قیمت محصولات در همین محدوده 5000 دلار باقی بماند.

    مدیرعامل شرکت ملی مس با تشریح وضعیت فعلی شرکت‌های بزرگ معدنی گفت: گلنکور حدود 29 درصد از درآمد خود را در نیمه اول سال 2015 که منجر به کاهش شدید ارزش سهام شده است ازدست‌داده است و کودلکو طی دوره مذکور، با 30 درصد افت سود خالص مواجه بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها