عصر خودرو

آمریکا از معاهده شفافیت درآمدهای نفت و گاز خارج می‌شود

عصر بازار- بر اساس تصمیم جدید کاخ سفید، آمریکا از معاهده بین المللی در زمینه مبارزه با فساد در مدیریت درآمدهای نفت و گاز خارج می شود.

آمریکا از معاهده شفافیت درآمدهای نفت و گاز خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس تصمیم جدید کاخ سفید، آمریکا از معاهده بین المللی در زمینه مبارزه با فساد در مدیریت درآمدهای نفت و گاز خارج می شود.

    ابتکار شفافیت در صنایع استخراجی، برای کمک به نظارت بر سودهای حاصل از فعالیت های استخراج نفت، گاز و مواد معدنی در نقاط مختلف جهان طراحی شده است و به گفته مدیر دفتر درآمدهای منابع طبیعی دولت آمریکا، این کشور از این ابتکار خارج می شود.

    ابتکار شفافیت در صنایع استخراجی، در سال 2003 ایجاد شد، اما دولت آمریکا تا مارس 2014 به عضویت آن در نیامده بود.

    میشائیل راس، مدیر پروژه حاکمیت منابع و توسعه در دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: «این ابتکار اطلاعات بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار می دهد...این ابتکار دولت آمریکا را موظف می سازد تا تمام درآمدی را که از شرکت های نفت، گاز و معدنی کسب می کند اعلام کند و این شرکت ها را وادار سازد تا درآمدهای خود را اعلام نمایند.»

    تاکنون 52 شرکت در این ابتکار عضو شده اند و خروج آمریکا از آن موجب خشم بسیاری از سیاستمداران و موسسات غیرانتفاعی شده که واشنگتن را بابت تصمیمش مبنی بر خروج از این توافق بین المللی تقبیح نموده اند.

    هیئت مدیره ابتکار شفافیت در صنایع استخراجی در بیانیه ای اعلام کرد: «این ابتکار دستاوردهای مهمی در تلاش های بین المللی برای مقابله با فساد و جریان های مالی ناسالم به دست آورده است... این مهم است که کشورهای دارای منابع غنی نظیر آمریکا حضوری مثال زدنی در این ابتکار داشته باشند.»

    صادرات نفت خام آمریکا در هفته گذشته به رکورد 2.133 میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت این کشور نیز بر اساس آمارهای رسمی همچنان در حال افزایش است.

    برچسب ها