عصر خودرو

ایران و هند پلتفورم تجارت مشترک کالا ایجاد می‌کنند

عصر بازار-هند موافقتنامه ای با بورس کالای ایران برای توسعه یک پلتفورم تجارت مشترک برای داد و ستد کالا بین دو کشور ایران و هند به امضا رسانده است.

ایران و هند پلتفورم تجارت مشترک کالا ایجاد می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک شرکت وابسته به شرکت ان سی دکس هند موافقتنامه ای با بورس کالای ایران برای توسعه یک پلتفورم تجارت مشترک برای داد و ستد کالا بین دو کشور ایران و هند به امضا رسانده است.

    بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی مشترک منتشر شده: «این موافقتنامه که با شرکت نمل هند به امضا رسیده یک پلتفورم تجارت الکترونیک مشترک برای داد و ستد کالاها از ایران به هند و بالعکس ایجاد خواهد شد. این پلتفورم تجاری احتمالا فعالیت خود را با تجارت قیر نفتی از ایران به هند آغاز خواهد کرد.»

    این پلتفورم تجاری توسط تمام تولید کنندگان مطرح قیر در ایران و خریداران این کالا در هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شرکت نمل و بورس کالای ایران به صورت مشترک این پلتفورم را توسعه خواهد داد و اداره آن را بر عهده خواهند داشت.

    در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است: «توافق ما با بخش بازارهای الکترونیک شرکت ان سی دکس گام دیگری به سوی تسهیل تجارت کالا بین دو کشور است و بورس کالای ایران از حرکت به سوی این هدف مهم خشنود است.»

    «این توافق گام بلندی در جهت تقویت مکانیزم کشف قیمت است که موجب انتقاع کل زنجیره عرضه و استفاده از تخصص موجود در بورس کالا خواهد شد.»

    «شرکت نمل متعهد است تا با استفاده از پلتفورم تجارت الکترونیک و خدمات خود راندمان کاری بازارهای بین المللی را ارتقا بخشد.»

    برچسب ها