عصر خودرو

ایران از کشورهای پیشرو در حوزه بانکداری و مالی اسلامی است

عصر بازار- استاد دانشگاه اردن با بیان اینکه ایران از کشورهای پیشرو در عرصه بانکداری اسلامی است گفت :با توجه به فعالیت های تهران و امان در حوزه امور مالی و بانکداری اسلامی،دو کشور می توانند با تبادل تجربیات و دانش خود به توسعه این حوزه کمک کنند.

ایران از کشورهای پیشرو در حوزه بانکداری و مالی اسلامی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'موسی مصطفی القضاه' از دانشگاه اردن و محقق حوزه امور مالی اسلامی افزود:اردن سابقه طولانی در بانکداری و امور مالی اسلامی دارد و ایران نیز در این حوزه از کشورهای پیشرو در منطقه است و به همین علت همکاری های مشترک برای تبادل تجربیات می توانند در پیشرفت امور مالی جهان اسلام نقش مهمی ایفا کند.
    وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان حوزه بانکداری و امور مالی اسلامی جهان از ایران هستند در عین حال گفت: ایران نیز می تواند از تجربیات اردن در این زمینه استفاده کند.
    'موسی مصطفی القضاه' که به منظور شرکت در اجلاس فقهای بانکها و بورس های اسلامی که به میزبانی مالزی در شهر کوالالامپور برگزار می شود به این کشور سفر کرده، افزود:این اجلاس از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا افراد کلیدی از جهان که در بخش امور مالی اسلامی و تحقیقات مرتبط با آن فعالیت دارند در این اجلاس حضور یافته اند.
    وی افزود:کسانی که در نهادهای مالی، بانکی و بیمه ای فعالیت می کنند، با حضور خود در این اجلاس می توانند با مطرح کردن چالش های موجود امکان ارائه راه حل از سوی محققان و دانشگاهیان را فراهم سازند.
    استاد دانشگاه اردن توضیح داد:شرکت کنندگان این اجلاس ترکیبی از محققان و فعالان حوزه امور مالی اسلامی هستند که هر دو گروه اهمیت خاصی در این حوزه دارند. محققان بدون فعالان این عرصه و فعالان این عرصه بدون محققان نمی توانند امور مالی اسلامی را توسعه دهند.
    وی تاکید کرد که اگر خواستار پیشرفت امور مالی اسلامی هستیم باید واقف باشیم که تنها نگاه تحقیقاتی و دانشگاهی به آن نمی تواند باعث توسعه این حوزه شود. این دو باید با هم باشند.
    ' القضاه' تاکید کرد: باید مباحث این حوزه را به دانشجویان دانشگاهها منتقل کنیم تا با موضوعات مطروحه در این حوزه آشنایی داشته باشند و با یادگیری نظریه ها همچنین استفاده کاربردی آنها را نیز فرا گیرند.
    در این اجلاس دو روزه که محققان بین المللی فقه، فعالان این عرصه و اقتصاددانان برجسته کشورهای اسلامی حضور داشتند و دستاوردهای کشورهای خود و همچنین چالش ها و فرصت های پیش روی بازارهای اسلامی را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.
    با توجه به افزایش نقش نوآوری ها در این بازار، بخشی از اجلاس کنونی به ارائه مقالات تحقیقی متنوع در بخش استفاده از نوآوری ها در حوزه امور مالی شخصی و نقدینگی اسلامی اختصاص یافت.
    علاوه بر ایران، 200 شرکت کننده و سخنران از 30 کشور از جمله مالزی، اندونزی، برونئی، مصر، امارات ، سودان، آمریکا، نیجریه و اندونزی در این اجلاس دوروزه شرکت داشتند.
    تاکنون 11 دوره این اجلاس در مالزی برگزار شده و امسال نیز با عنوان دوازدهمین اجلاس بین المللی علمای شریعت (ISSF12) توسط موسسه بین المللی تحقیقات شریعت برای امور مالی اسلامی (ISRA) برگزار شد.
    هدف از برگزاری این همایش تشویق استادان حوزه شریعت اسلامی، دانشگاهیان، پژوهشگران و کارگزاران حوزه صنعت برای مشارکت در این نشست تبادل نظر درباره ایده های جدید شان در زمینه تامین مالی شخصی و ابزارها و راهکارهای مدیریت نقدینگی در جوامع اسلامی اعلام شده است.

    برچسب ها