عصر خودرو

ادامه روند افزایش قیمت نفت در سال آینده

عصر بازار- نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت احتمالا در سال ۲۰۱۸ روند افزایشی با دوره‌هایی از نوسان خواهد داشت زیرا تمدید توافق کاهش تولید اوپک، تولید بالاتر آمریکا را جبران خواهد کرد.

ادامه روند افزایش قیمت نفت در سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز با انتظار برای تمدید توافق کاهش تولید، قیمت مورد پیش بینی برای نفت را بالا بردند. اظهارات اخیر مقامات سعودی، انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید را تقویت کرده است. پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در حال حاضر به بیش از 80 درصد رسیده است.

    نشست آینده اوپک 30 نوامبر برگزار خواهد شد و احتمالا در این نشست با تمدید توافق کاهش تولید پس از پایان مدت آن در مارس سال 2018 موافقت می‌شود. بر اساس یافته‌های نظرسنجی رویترز از 35 تحلیلگر، قیمت نفت برنت امسال به 53.25 دلار در هر بشکه می‌رسد که بالاتر از پیش بینی قیمت 52.60 دلار در ماه گذشته است. بهای معاملات برنت در دو ماه گذشته حدود 17 درصد رشد داشته و امسال به طور متوسط به 53 دلار رسیده است. متوسط قیمت برنت در سال میلادی آینده، 55.71 دلار پیش‌بینی می‌شود.

    به گفته تحلیلگران، تنش در روابط میان ایران و آمریکا و ناآرامی‌ها در عراق به بالاتر رفتن قیمت‌های نفت کمک کرده است. طبق این نظرسنجی، قیمت نفت خام آمریکا 50.21 دلار در هر بشکه در سال 2017 و 52.50 دلار در هر بشکه در سال 2018 خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند رشد تقاضا برای نفت تا پایان سال 2018 و در سال 2018 به حدود 1.5 تا 1.7 میلیون بشکه در روز برسد که نتیجه تقاضای بالاتر کشورهای آسیایی مانند چین و هند است.

    رشد قیمت‌های نفت ممکن است به تولید بالاتر نفت شیل آمریکا منجر شود. صادرات نفت آمریکا امسال به رکورد بالایی رسیده و انتظار می‌رود این روند ادامه پیدا کند.

    برچسب ها