عصر خودرو

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خبرداد:

سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد دلاری در شهرهای جدید کشور

عصر بازار- مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از حجم سرمایه‌گذاری‌های ۱۸۰ میلیارد دلاری در شهرهای جدید کشور خبرداد.

سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد دلاری در شهرهای جدید کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بیان اینکه از عمر شهرهای جدید در ایران سه دهه می‌گذرد گفت:  عملیات اجرایی دو شهر جدید تیس و سیراف با در نظر گرفتن روش‌های تامین مالی کلید خورده است، این درحالی است که ایجاد این شهرها به منظور تامین مسکن در حاشیه کلان‌شهرها اجرا شده است.

    وی در ادامه افزود: هم اکنون در 17 شهر جدید در کشور 800 هزار نفر ساکن شده‌اند و می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید زمینه افزایش بیشتر جمعیت را فراهم کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: باید از منابع بخش خصوصی در جهت احداث خدمات عمومی استفاده کنیم و هم اکنون با توجه به محدودیت‌های اعتبارات ضروری است که از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی شهرهای جدید استفاده کنیم.

    طاهرخانی با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین تامین مالی منجر به شکل‌گیری کامل شهرهای جدید می‌شود افزود: نگاه ما به شهرهای جدید باید به شکل نوین باشد و استفاده از ظرفیت‌ها به عنوان ابزار توسعه ملی باید در راس قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: باید زمینه کارآفرینی در شهرهای جدید فراهم شود  و در کلان‌شهرها بویژه در تهران سیاست‌های تراکم‌زدایی را دنبال کنیم.

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در شهرهای نوین بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب است گفت: متاسفانه در حوزه‌های شهری شاهد مصرف بی‌رویه آب هستیم بنابراین شهرهای جدید می‌توانند در صرفه‌جویی و بهره‌وری آب پرچم‌دار باشند.

    طاهرخانی با بیان اینکه مطالعات مکان‌یابی شهرهای جدید را در دستور کار داریم تصریح کرد: تعدادی از شهرها مکانی یابی شده و در مرحله طرح جامع آن هستیم و بلافاصله بعد از عملیات اجرایی شدن آن باید تامین مالی آن را درنظر بگیریم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شهرهایی از جمله سیراف، در پارس جنوبی، به عنوان یک مدل پایدار و اولویت‌دار شروع شده و باید استفاده از مدیریت‌های بهتر آن را کلید بزنیم.

    طاهرخانی با بیان اینکه باید شهر چابهار را با مشارکت ایران، افغانستان و هند تبدیل به بندر مهم تجاری کنیم یادآورشد: اهمیت بندر چابهار و سواحل مکران از تاکیدات مقام معظم رهبری است، به همین منظور با همکاری این سه کشور اولین محموله گندم از هند به چابهار وارد شده است.

    وی با بیان اینکه حجم قراردادهای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید حدود 180 میلیارد دلار شده است گفت:  پیش از سال 92 تمرکز در حوزه سرمایه‌گذاری وجود نداشته و ما هم اکنون طی چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در حوزه شهرهای جدید شروع کرده‌ایم.

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به رکود در بازار ساخت و ساز گفت: بسیاری از سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید نیاز به مراکز خدماتی و تفریحی دارند بنابراین سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید آینده خوبی را به همراه خواهد داشت.

    طاهرخانی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل مسکن مهر در شهرهای جدید، دسترسی به خدمات روبنایی و زیربنایی است بنابراین این مشکل می‌تواند تبدیل به فرصتی برای سرمایه‌گذاران باشد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: کشورهای ایتالیا و بلژیک در حوزه‌های مختلف شهرهای جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تا به امروز هنوز مدل مراودات در این بخش تنظیم نشده ولی از هفته گذشته با شرکت‌های چینی در حوزه شهرسازی و شهرک‌سازی مذاکرات مختلفی انجام شده است.

    طاهرخانی در پایان گفت: شهرهای جدیدی که در اطراف تهران سرمایه‌گذاری شده اند به منظور سرریز جمعیت بوده و تا به امروز توانسته است 300 هزار نفر جمعیت را در خود جای دهد و قابلیت جمعیت‌پذیری 300 هزار نفر دیگر را هم دارند.

    برچسب ها