عصر خودرو

برنامه‌های ال‌ان‌جی پاکستان با خروج اگزون موبیل مختل می‌‌شود

عصر بازار- اختلاف بین اگزون‌موبیل و دیگر شرکت‌های دخیل در پروژه ال‌ان‌جی بندر قسیم پاکستان باعث شد تا اگزون‌موبیل از این پروژه صرفنظر کند و این اقدام برنامه دولت پاکستان در حوزه ال‌ان‌جی را مختل خواهد کرد.

برنامه‌های ال‌ان‌جی پاکستان با خروج اگزون موبیل مختل می‌‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، به دلیل وجود اختلافات بین شرکت آمریکایی اگزون موبیل و دیگر شرکت‌های دخیل در واردات ال‌ان‌جی به پاکستان این شرکت آمریکایی از ادامه همکاری با پاکستان صرفنظر کرد و این مسئله می‌تواند برنامه‌های دولت پاکستان برای واردات ال‌ان‌جی در فصل زمستان را مختل کند.

    یک منبع آگاه دولتی اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که دو شرکت دیگر میتسوبیشی ژاپن و توتال فرانسه نیز همانند اگزون‌موبیل از طرح ایجاد تآسیسات واردات گاز به پاکستان صرفنظر کنند.

    یک مقام ارشد دولت پاکستان پیش‌بینی کرد: با توجه به اختلافات موجود در اجرای پروژه واردات ال‌ان‌جی به پاکستان حداکثر 20 درصد احتمال به نتیجه رسیدن این پروژه که بزرگ‌ترین پروژه واردات ال‌‌ان‌جی پاکستان محسوب می‌شود وجود دارد.

    با اجرای این پروژه پاکستان پس از چین و ایران بیشترین ظرفیت ال‌ان‌جی را تا سال 2022، پیدا خواهد کرد که ظرفیت سالانه آن 30 میلیون تن خواهد بود.

    بخشی از این پروژه شامل یک ذخیره‌گاه شناور و همچنین تأسیسات تبدیل ال‌ان‌جی به گاز طبیعی برای توزیع در شبکه گاز شهری خواهد بود.

    «قطر پترولیوم» بزرگ‌ترین شرکت ال‌ان‌جی جهان، «گلوبال انرژی اینفرا استراکچر» ترکیه و «هوق انرژی نروژ» دیگر شرکت‌های حاضر در این پروژه ال‌ان‌جی بزرگ در پاکستان هستند.

    برچسب ها