عصر خودرو

حفاری نفت و گاز کانادا دوباره رونق می‌گیرد

عصر بازار- انتظار می‌رود با رشد تدریجی قیمت‌های نفت که خوش‌بینی محتاطانه‌ای را در میان تولیدکنندگان به وجود آورده است، فعالیت حفاری نفت و گاز کانادا ۵ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد کند.

حفاری نفت و گاز کانادا دوباره رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، انجمن خدمات نفتی کانادا انتظار دارد شرکت‌های انرژی 7900 حلقه چاه در سال 2018 حفاری کنند که در مقایسه با 7550 حلقه در سال 2017 بالاتر خواهد بود. بزرگترین افزایش فعالیت حفاری در ایالت آلبرتا خواهد بود که قلب تولید نفت و گاز این کشور است.

    بر مبنای پیش‌بینی این انجمن، سال آینده پررونق‌ترین سال برای حفاری از سال 2014 خواهد بود که قیمت نفت به دلیل اشباع عرضه جهانی ریزش کرد.

    برآورد سال 2018 همچنان 30 درصد پایین مجموع چاه‌ها در سال 2014 است که روند کند احیا را منعکس می‌کند. قیمت‌های نفت خام آمریکا پایین 55 دلار در هر بشکه است در حالی که اوایل سال 2014 بالای 100 دلار بود.

    بر اساس گزارش رویترز، مارک سالکلد، رییس انجمن خدمات نفتی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال 2018 اطمینان نسبت به تثبیت قیمت نفت در محدوده 50 دلار و علاقه فزاینده به ذخایر عظیم گاز طبیعی کانادا، از رشد 4 تا 5 درصدی سطح تولید حمایت خواهد کرد.

    برچسب ها