عصر خودرو

ریس شورای رقابت؛

پیشنهاد طرح ایجاد رگولاتوری به مجلس از سوی شورای رقابت

عصر بازار- رئیس شورای رقابت از ارائه طرحی برای ایجاد رگولاتوری به مجلس خبر داد و گفت: بر این اساس ترکیبی در نظر گرفته شده که وزیر نفت نیز در این نهاد حضور داشته باشد.

پیشنهاد طرح ایجاد رگولاتوری به مجلس از سوی شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا شیوا در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به این که رگولاتوری سابقه ای 100 ساله دارد، اظهار کرد: رقابت در میان صنایع انگیزه ایجاد می کند اما رقابت باید سالم باشد تا بهره وری و ابتکار عمل بالا رود.

    رئیس شورای رقابت با بیان این که 120 کشور در دنیا صاحب رگولاتوری خاص خود هستند، ادامه داد: رگولاتوری باید بومی هر منطقه و کشور باشد و استقلال در تصمیم گیری، بودجه، ساختار، تخصص اعضا و همکاری دیگر نهادهای مرتبط از شروط موفقیت در رگولاتوری است.

    وی با اشاره به اینکه ترکیبات مختلفی از افراد متخصص و مستقل باید در نهاد رگولاتوری حضور داشته باشند، گفت: تداخل در وظایف رگولاتوری با عملکرد جاری وزارتخانه ها می تواند سبب به وجود آمدن چالش در ایجاد رگولاتوری شود.

    شیوا تصریح کرد: در رگولاتوری افرادی متخصص و مستقل باید حضور داشته باشند که وابسته به نهادی نباشند.

    وی تأکید کرد: شورای رقابت تسهیلگر اتفاقات ضد رقابتی است.

    وی با اشاره به راه اندازی کارگروه پتروشیمی در این شورا، گفت: سرکار خانم شاهدایی، همکاری کامل با شورای رقابت برای حل مشکلات داشتند و امید است این روند از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تداوم یابد.

    شیوا با تاکید بر اینکه رگولاتوری فقط به نفع مملکت و اقتصاد کشور است، تصریح کرد: رگولاتوری می تواند قدرت تنبیه هم داشته باشد تا قدرتمند شود؛ حتی می تواند زیر نظر شورای رقابت هم نباشد.

    برچسب ها