عصر خودرو

چه کشورهایی در بخش ریلی سرمایه گذاری کردند؟

عصر بازار- مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: کشور‌های چین، کره، آلمان، ایتالیا، هند و فرانسه وارد سرمایه گذاری در بخش‌های ریلی کشور شده اند.

چه کشورهایی در بخش ریلی سرمایه گذاری کردند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، همایون صباغ‌زاده مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی گفت: روسیه 10 میلیارد دلار در زیر در زیرساخت‌های ریلی تجهیزات و ناوگان و بخشی از راه آهن اینچه برون و کره 4.6 میلیارد دلار در راه آهن اصفهان اهواز با هدف انتقال سنگ آهن سرمایه گذاری می‌کنند.

    به گفته صباغ‌زاده بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روند جذب سرمایه و فاینانس سرعت گرفته، اما نیاز داریم شرایط سرمایه گذاری و ارتقا مشوق‌ها برای جذب سرمایه گذاران تغییر کند.

    وی ادامه داد: در طرح‌های آزادراهی با همکاری سرمایه گذاران داخلی انجام می‌شود و نیازی به سرمایه گذاری خارجی در این بخش نداریم.

    مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه و آذربایجان به ایران گفت: در مذاکرات سه جانبه 500 میلیون دلار سرمایه گذاری بین ایران و آذربایجان برای راه آهن آستارا آستارا مصوب می‌شود.

    وی گفت: با کره، چین و هنگ کنگ نیز برای انجام این سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم.

    صباغ‌زاده با اشاره به 8 پروژه ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: راه آهن کرمانشاه - خسروی، میانه – تبریز، شیراز – بوشهر، گرگان – بجنور، میانه – اردبیل، چابهار – زاهدان، زاهدان – مشهد، اصفهان – اهواز، گل گهر – شیراز و درور - خرم آباد – اندیمشک طرح‌های مهم ریلی هستند که برای ساخت در اولویت جذب سرمایه قرار دارند.

    مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: بعد از تحریم‌ها بیشترین فاینانس برای طرح‌های ریلی با شرکت‌های چینی انجام شده است که با امضا قرارداد بانک مرکزی و اگزیم بانک چین این روند تسهیل شده و انتقال پول مشکلی ندارد.

    برچسب ها