عصر خودرو

لندن:

توافق نهایی برگزیت، بیشتر به نفع اتحادیه اروپا است

عصر بازار- وزیر برگزیت انگلیس گفت خروج این کشور از اتحادیه اروپا از لحاظ اقتصادی بیشتر به سود بروکسل خواهد بود.

توافق نهایی برگزیت، بیشتر به نفع اتحادیه اروپا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دیوید دیویس وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تایید کرد که در نهایت توافق خروج از لحاظ مالی و اقتصادی به سود طرف اروپایی خواهد بود.

    به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وزیر برگزیت انگلیس گفت در نهایت خروج لندن از اتحادیه اروپا از لحاظ مالی و اقتصادی برای بروکسل خوبتر از لندن خواهد بود ولی آینده روابط برای هر دو طرف خوب است.

    دور ششم مذاکرات برگزیت بین لندن و بروکسل هفته آینده آغاز خواهد شد و وزیر برگزیت انگلیس گفت لندن قصد دارد با فرآیند برگزیت پیش رود و طبق زمان‌بندی خود مذاکرات را ادامه دهد.

    مردم بریتانیا (انگلیس، ولز،‌ اسکاتلند، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و سال 2017 مذاکرات دو ساله خروج آغاز شد که باید تا مارس 2019 به پایان برسد.

    ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا پیش از این هشدار داده بود روز 29 مارس سال 2019 که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، روز دردناکی در تاریخ خواهد بود و مردم بریتانیا پشیمان می‌شوند.

    پنج دور مذاکره میان دو طرف تا کنون با پیشرفت زیادی همراه نبوده و دونالد توسک رئیس شورای اروپا یک بار گفته بود برای پیش‌برد مذاکرات برگزیت نیاز به یک معجزه است.

    آینده روابط دو طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس برای گفت‌وگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد.

    دلیل اختلاف لندن و بروکسل در مذاکرات بر سر شرایط دو طرف است و اتحادیه اروپا تمایلی برای گفت‌وگو درباره آینده روابط تا قبل از حصول توافق برگزیت ندارد.

    دولت بریتانیا برای شکستن بن‌بست مذاکرات حاضر به پرداخت ده‌ها میلیارد پوند شده است و از سوی احادیه اروپا ملزم شده در دوره گذار بعد از برگزیت ده‌ها میلیارد پوند برای حفظ روابط تجاری به بروکسل بپردازد.

    برچسب ها