عصر خودرو

معاون وزیر صنعت ایران خبر داد :

ایران به دنبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش معدن

عصر بازار- معاون وزیر صنعت ایران گفت، این کشور به دنبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع معدنی خود تا سال ۲۰۲۲ است و در طی چند ماه گذشته موافقتنامه هایی با چند بانک اروپایی و آسیایی به امضا رسانده است.

ایران به دنبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، معاون وزیر صنعت ایران گفت، این کشور به دنبال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع معدنی خود تا سال 2022 است و در طی چند ماه گذشته موافقتنامه هایی با چند بانک اروپایی و آسیایی به امضا رسانده است.

    مهدی کرباسیان، در حاشیه کنفرانس معدنی ایمارک در ملبورن استرالیا گفت: «ما به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران نیاز داریم.»

    کرباسیان بدون اشاره به نام سرمایه گذاران گفت: «در طی دو ماه گذشته ما موافقتنامه هایی با کره جنوبی، اتریش و دانمارک داشته ایم و دیگر کشورها نظیر آلمان نیز در راهند.»

    وی از برنامه ایران برای جذب سرمایه در بخش معدن طی 5 سال آینده خبر داد اما نگفت که ایران تاکنون چه مقدار جذب سرمایه داشته است.

    کرباسیان گفت، ایران همچنین به دنبال شراکت با معدنکاران و تولید کنندگان خارجی است. «ما تمام تلاشمان را میک نیم تا سرمایه گذاران درست را پیدا کنیم... معادن و کارخانجات (ایران) فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی هستند.»

    معاون وزیر صنعت ایران گفت، ما در حال مذاکره با تولید کنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل هستیم و در طی دو ماه آینده با یک شریک گینه ای به نام شرکت اس بی دی تی در یک مناقصه بین المللی بوکسیت شرکت خواهیم کرد. گفتنی است شرکت ایمیدروی ایران با 51 درصد، سرمایه گذار اصلی در شرکت اس بی دی تی است.

    کرباسیان افزود: «ما در حال مذاکره با برخی شرکت های استرالیایی و برزیلی و همچنین دیگر شرکت های گینه ای و دومنیکنی هستیم.»

    ایران همچنین به دنبال افزایش تولید کاتود مس خود به 800 هزار تن تا سال 2025 میلادی است.

    کرباسیان در عین حال افزود، وی امیدوار است تغییر موضع آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در رابطه با ایران، موانعی برای اهداف جذب سرمایه گذاری ایران ایجاد نکند.

    این مقام ارشد ایرانی افزود: «چند سالی است از لغو تحریم ها می گذرد. بعد از توافق، سازمان ملل ایران را تایید کرده است. مسیر سبزی برای همکاری با ایران وجود داشت. ما به توافق هسته ای احترام می گذاریم و تنها آقای ترامپ است که گفته این توافق را نمی پسندد.»

    برچسب ها