عصر خودرو

افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی

عصر بازار- جدیدترین نظرسنجی رویترز نشان داد عربستان سعودی قیمت نفت خام برای مشتریان در آسیا را در دسامبر به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۴ افزایش خواهد داد.

افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق نظرسنجی رویترز از پنج پالایشگاه، این صادرکننده بزرگ اوپک احتمالا قیمت فروش رسمی گرید عرب لایت در دسامبر را حداقل 90 سنت در هر بشکه بالای نفت عمان-دبی بالا خواهد برد که بالاترین نرخ از سپتامبر سال 2014 محسوب می‌شود. قیمت گریدهای سنگین‌تر این تولیدکننده نیز ممکن است در دسامبر افزایش بیشتری پیدا کند. بر اساس این نظرسنجی، قیمت فروش رسمی عرب هوی حداقل 1.30 دلار پایین نفت عمان-دبی خواهد بود.

    افزایش قیمت مذکور بدنبال بالا رفتن قیمت‌های پایه نفت خاورمیانه و حاشیه سود پالایش صورت می‌گیرد.

    حاشیه سود پالایش در سنگاپور که معیار سودآوری پالایشگاه در منطقه است، در اکتبر برای چهارمین ماه متوالی بالای هفت دلار در هر بشکه باقی ماند. رشد حاشیه سود نفتا نیز ممکن است قیمت فروش رسمی عرب اکسترا لایت در دسامبر را حداقل 50 سنت در هر بشکه افزایش دهد.

    قیمت فروش رسمی نفت عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و معیاری تعیین‌کننده برای قیمت‌های نفت ایران، کویت و عراق است و به این ترتیب، بر بیش از 12 میلیون بشکه در روز نفتی که به آسیا صادر می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

    بر اساس گزارش رویترز، آرامکو بر مبنای توصیه‌های مشتریانش و پس از اینکه تغییرات در ارزش نفت خود طی ماه گذشته بر مبنای بازده و قیمت محصول را محاسبه کرد، قیمت‌های نفت خود را تعیین می‌کند.

    برچسب ها