عصر خودرو

بانک انگلیس اعلام کرد؛

برگزیت منجر به نابودی ۷۵۰۰۰ شغل در بخش خدمات مالی می شود

عصر بازار- بانک انگلیس پیش بینی کرد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۷۵ هزار شغل در حوزه خدمات مالی و بانکداری از بین خواهند رفت.

برگزیت منجر به نابودی ۷۵۰۰۰ شغل در بخش خدمات مالی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، بانک انگلیس اعلام کرد، انتظار می رود در راستای برنامه برگزیت 75 هزار نفر شغل خود را در بخش خدمات مالی بعد از چند سال خروج  بریتانیا از اتحادیه اروپا از دست بدهند.

    لندن در حال حاضر قطب اصلی فاینانس اروپا و داد و ستد جهانی ارز محسوب می شود. بر اساس آمار رسمی از سوی مقامات بریتانیایی در تمام بخش های مالی و تجاری بیش از یک میلیون نفر در سرتاسر بریتانیا مشغول بکار هستند و چنین ظرفیتی منجر به ثبت رکورد جدید صادرات 61 میلیارد پوندی این منطقه در سال گذشته میلادی شده است.

    اما زمانی که بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کند، شرایط فروش خدمات به اروپا و ارایه برخی خدمات مالی به بانک ها به دنبال نقل مکان کارمندان از بریتانیا سخت یا عملیات های بانکی و تجاری طولانی تر خواهد شد.
    بر همین اساس، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد با توجه به ارزیابی برنامه احتمالی بانک ها در دوره پسا برگزیت، 75 هزار شغل در بخش خدمات مالی متاثر از این جابجایی خواهند شد و آینده آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.
    همچنین «سم وودز» معاون رییس بانک مرکزی انگلیس در ابتدای ماه گذشته میلادی در مصاحبه ای با رویترز ، گفت: تخمین  بیکار شدن 10 هزار نفر در بخش مالی به عنوان تاثیر اولیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یه رقم منطقی است.
    وی در ادامه گفت: تاثیر بلند مدت برگزیت بر روی مشاغل خدمات بخش مالی بیشتر بستگی به چگونگی رسیدن به یک توافق از سوی بریتانیا با اتحادیه اروپا است. 
    به گفته برخی کارشناسان اقتصادی عدم رسیدن به یک توافق دو جانبه از سوی بریتانیا و اتحادیه اروپا بعنوان یک سناریوی برد-برد تلقی نمی شود و می تواند افزایش هزینه را برای مصرف کنندگان دو طرف داشته باشد.

    بر پایه این گزارش، بطور کلی میزان از دست رفتن مشاغل به دنبال برگزیت بین 30 هزار تا 232 هزار برآورد شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو