عصر خودرو

بانک جهانی اعلام کرد :

سقوط ۴ پله‌ای ایران در رده بندی جهانی کسب و کار

عصر بازار- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از نزول ۴ پله‌ای ایران در رده‌بندی جهانی فضای کسب و کار خبر داد و اعلام کرد ایران در میان ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۴ از این نظر قرار گرفته است.

سقوط ۴ پله‌ای ایران در رده بندی جهانی کسب و کار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار 2018» به مقایسه 190 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت‌های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار آنها پرداخته است.

    بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی که بر پایه آمار مربوط به یک‌ساله منتهی به ژوئن 2017 (خرداد 96) تهیه شده است فضای کسب و کار در ایران  بدتر شده است.

    بر اساس گزارش بانک جهانی ایران امسال در شاخص کلی فضای کسب و کار نمره 56.48 را بدست آورده است که اندکی نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ایران در گزارش سال قبل این سازمان نمره  57.26 را بدست آورده بود. بر این اساس فضای کسب و کار در ایران بدتر شده است.

    شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغاز کسب و کار،کسب مجوز، ثبت داراییها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می‌شود. این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.

    هر چه نمره کشوری در شاخص کلی فضای کسب و کار بیشتر باشد دلالت بر شرایط بهتر کسب و کار در آن کشور دارد.

    اما ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار میان 190 کشور در رده 124 جهان قرار گرفته است که نسبت به سال قبل 4  پله نزول داشته است. در گزارش سال گذشته بانک جهانی رتبه جهانی ایران از نظر فضای کسب و کار 120 اعلام شده بود. ایران در سال قبل نیز در این رده بندی 2 پله نزول را تجربه کرده و از رتبه 118 به رتبه 120 تنزل کرده بود.

    به گزارش تسنیم، در جهان نیوزیلند با نمره 86.55 رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و سنگاپور و دانمارک به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

    کشور آفریقایی سومالی نیز با نمره 19.98 در رتبه آخر قرار گرفته است.

    برچسب ها