عصر خودرو

تولید نفت اوپک ۸۰ هزار بشکه کاهش یافت

عصر بازار- نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد در حالی که صادرات نفت از شمال عراق کاهش یافته و دیگر تولید کنندگان پایبندی خود به توافق کاهش تولید را حفظ کرده اند، میزان تولید نفت اوپک در ماه اکتبر ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

تولید نفت اوپک ۸۰ هزار بشکه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد در حالی که صادرات نفت از شمال عراق کاهش یافته و دیگر تولید کنندگان پایبندی خود به توافق کاهش تولید را حفظ کرده اند، میزان تولید نفت اوپک در ماه اکتبر 80 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

    نتایج این تحقیق نشان می دهد که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید از 86 درصد در ماه سپتامبر به 92 درصد افزایش یافته است. عربستان در این ماه همچنان کمتر از رقم مجاز تعیین شده در توافق کاهش تولید، نفت تولید کرده است، و تولید ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی، افت بیشتری کرده است.

    کاهش تولید نفت عراق به تقویت قیمت ها کمک کرده است. قیمت نفت برنت روز سه شنبه به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید.

    کشورهای عضو اوپک متعهد شده اند تولید روزانه نفت خود را تا مارس سال آینده حدود 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز متعهد شده اند در توافق کاهش تولید اوپک را همراهی کنند.

    انتظار می رود تولید کنندگان در نشست ماه نوامبر اوپک، توافق کاهش تولید را مجددا تمدید کنند.

    استفن برنوک، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به اعلام حمایت رهبران عربستان و روسیه از تمدید توافق کاهش تولید، نشست پایان ماه نوامبر اوپک دارای جنبه تشریفاتی است... مگر اینکه اوپک کاهش تولید های بیشتری را اعلام کند یا بندهایی را برای کشورهای معاف از توافق یعنی لیبی و نیجریه بگنجاند.»

    بیشترین کاهش تولید در ماه اکتبر مربوط به عراق بوده که تولیدش 120 هزار بشکه در روز افت داشته است. این در حالی است که میزان تولید عربستان در این ماه 30 هزار بشکه در روز رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش، میزان تولید روزانه اوپک در ماه اکتبر به 32.65 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها