عصر خودرو

حضور فرابورس ایران در اجلاس سالیانه بورس‌ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی

عصر بازار- مقامات ارشد فرابورس ایران در یازدهمین اجلاس سالیانه بورس‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) حضور یافته و در حاشیه این جلسه، با مدیرعامل بورس استانبول ملاقات کردند .

حضور فرابورس ایران در اجلاس سالیانه بورس‌ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در یازدهمین اجلاس سالیانه بورس‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که همه ساله به میزبانی بورس استانبول برگزار می‌شود، کمیته‌های متعددی با موضوع «معاملات فلزات گران‌بها» و «توسعه شاخص‌های اوراق اسلامی» شروع به کار کرده و مدیران بورس‌های عضو نیز در خصوص راهکارهای توسعه بازارها و ابزارهای مطابق با شریعت به گفتگو و همفکری می‌پردازند.

    سازمان همکاری‌های اسلامی در سال 1369 به دنبال حادثه آتش‌سوزی در مسجدالاقصی در رباط پایتخت مراکش با هدف تلاش برای ارتقای صلح جهانی و همچنین دفاع از منافع جامعه مسلمانان تاسیس شد و در 28 ژوئن 2011 در سی و هشتمین شورای وزرای امور خارجه در آستانه قزاقستان به عنوان فعلی خود تغییر نام داد. در حال حاضر 57 کشور عضو رسمی این کانون و 7 کشور و 5 نهاد عمومی اعضای ناظر OIC هستند.

    در این میان کمیته همکاری‌های اقتصادی و تجاری (COMCEC) نیز به عنوان یکی از 4 کمیته فعال این سازمان در سال 1981 به دنبال اجلاسی که در شهر مقدس مکه برگزار شد، آغاز به کار کرده است. این کمیته به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیته‌های اقتصادی و تجاری چندجانبه جهانی تلاش دارد تا مسائل پیش روی توسعه جوامع اسلامی را مورد بررسی قرار داده و راه حلی برای حل این مسائل ارائه کند. مسئولیت ریاست این کمیته از سال 1984 تاکنون بر عهده ترکیه است و سی و سومین جلسه این کمیته نیز از تاریخ 20 تا 23 نوامبر در استانبول با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

    در سال 2014 این کمیته به منظور فراهم‌آوری کانال ارتباطی برای اعضا اقتصادی OIC تصمیم به ایجاد کانون بورس‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گرفت و به دنبال آن در سال 2015 این کانون آغاز به کارکرد که هم‌اکنون یازدهمین نشست این کانون به میزبانی بورس استانبول در حال برگزاری است .

    برچسب ها