عصر خودرو

آمادگی وزارت صنعت برای توسعه تجهیزات تجدیدپذیر

عصر بازار- معاون آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای ایجاد زنجیره ارزش تولید صفحات خورشیدی خبر داد و گفت: با بسترسازی‌های لازم در حال حاضر در پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر پایلوت تولید بیودیزل راه‌اندازی شده است.

آمادگی وزارت صنعت برای توسعه تجهیزات تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،برات قبادیان روز سه‌شنبه، 9 آبان ماه جاری در دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر  به چالش‌های جهانی در حوزه تامین انرژی اشاره کرد و افزود:‌ در پروژه میلیونیوم یا هزاره سوم یکی از 15 چالش بزرگ فراروی بشری را انرژی دانسته‌اند؛ چرا که در ایجاد توسعه پایدار تامین انرژی نقش کلیدی ایفا می‌کند.

    وی با تاکید بر اینکه تا سال 2035 حدود 1.5 میلیارد نفر به جمعیت دنیا اضافه می‌شود، گفت: علاوه بر تامین آب و مسکن این تعداد جمعیت باید توجه داشت که توسعه همه جانبه کشورها بدون دارا بودن منابع انرژی پاک میسر نخواهد بود.

    قبادیان اضافه کرد:‌ حتی اگر جمعیت دنیا رشد نمی‌کرد، ارتقای استاندارد زندگی 7.5 میلیارد نفر جمعیت زمین نیاز به انرژی دارد که تنها نمی‌تواند متکی بر منابع فسیلی باشد.

    وی پایان پذیر بودن، ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش دمای کره زمین را از جمله چالش‌های سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و افزود: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا، 1.72 گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند که از این رو مجبور هستیم به سمت سوخت‌های تجدیدپذیر در جهت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای حرکت کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2016 نسبت به 2015 افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن میزان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجدیدپذیر در سال 2005 به میزان 73 میلیارد دلار بوده است که این میزان در سال 2015 به 286 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    قبادیان با اشاره به تاکیدات اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی بخش انرژی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح الگوی مصرف و آمایش سرزمین و قانون برنامه‌های پنجم و ششم در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، اضافه کرد: ما باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم، ولی برای اجرای آن نیاز به اعتبارات داریم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد سالیانه حدود 13.7 نفر شغل به ازای هر مگاوات انرژی تجدیدپذیر، ارزش افزوده بالای 60 درصد از تولید قطعات مرتبط و تولید حداقل 40 هزار مگاوات پتانسیل تولید انرژی باد را از مزایای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نام برد و گفت: تا قبل از سال 80 کشور حتی قادر به تولید یک لیتر بیودیزل نبوده است، ولی در پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه پایلوت 1.5 تن در ساعت بیودیزل پایه‌ریزی شده است.

    وی توسعه صنعت و بومی‌سازی تجهیزات انرژی تجدیدپذیر ، اعمال اهرم‌ها و تشویق‌ها برای بومی‌سازی تجهیزات صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از نقش‌های وزارت صنعت نام برد و اضافه کرد:‌ علاوه بر آن این وزارتخانه آمادگی دارد تا زنجیره ارزش تولید صفحات خورشیدی همچون استخراج سیلیکون، خالص سازی سیلیکون، پلی سیلیکون، شمش، ویفر، سلول و ماژول‌های مورد نیاز حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را ایجاد کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو