عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۱۲ )

مدیر عامل بورس تهران :حضور سرمایه گذاران خارجی به دو روش برای جذابیت بازار

عصر بازار- تمام ابزارهایی که در بورس تهران استفاده می شود مطابق با شریعت است و در کمیته فقهی به تصویب می رسد.

مدیر عامل بورس تهران :حضور سرمایه گذاران خارجی به دو روش برای جذابیت بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، حسن قالیباف اصل ، مدیرعامل سازمان بورس تهران در همایش بین المللی بازار سرمایه  با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس بورس تهران بیان کرد: در سال های اخیر تحولات قابل توجهی در بازار سرمایه رخ داده است.
    وی در ادامه بیان کرد: طی این مدت بورس اوراق بهادار ایران به عضویت دو فدراسیون مهم جهانی درآمده است که فیاس از مهم‌ترین آنهاست.
    قالیباف در ادامه و در خصوص عملکرد شرکت بورس بیان کرد: بورس تهران به شکل سهامی عام فعالیت دارد. و سهامداران آن به سه دسته کارگزاری‌ها، نهادهای سرمایه گذاری و اشخاص حقیقی تفکیک می شوند.
    مدیرعامل شرکت بورس تهران بیان کرد: یکی دیگر از تحولات مهم طی این سال‌ها موضوع خصوصی سازی شرکت هاست که دولت از سال 1385 آغاز کرده است.
    در این زمینه طی این مدت ارزش بورس تهران 10 برابر شده و از 30 میلیارد تومان به حدود 330 میلیارد تومان رسیده است.
    وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مزیت های بازار سرمایه ایران مربوط به تنوع نهادهای مالی است. این موضوع کمک می کند سرمایه گذار خارجی بتواند به شکل غیرمستقیم سرمایه گذاری کند.
    قالیباف  در ادامه و در خصوص توسعه نر م افزارها بیان کرد: در بازار مشتقه ابزارهای فیوچرز و آپشن فعالیت خود را آغاز کردند، در این زمینه با توسعه نرم افزاری که صورت گرفت سرمایه گذاران می توانند به صورت آنلاین فعالیت داشته باشند.
    وی در ادامه افزود: در سال میلادی گذشته بورس تهران با رشد 10 درصدی در شاخص کل همراه بوده است. طی این مدت همچنین توانستیم با 12کشور دیگر مذاکره کرده و تفاهم نامه امضا کنیم.
    مدیرعامل شرکت بورس تهران همچنین بیان کرد: براساس مقررات کشور سرمایه گذار خارجی به دو روش پرتفولیو و استراتژیک میتواند در ایران سرمایه گذاری کند که جذاییت این بازار را دو چندان می کند.

    برچسب ها