عصر خودرو

کاخ سفید اعلام کرد؛

ترامپ پنج‌شنبه رییس فدرال را انتخاب می‌کند

عصر بازار- یک مقام رسمی در کاخ سفید گفت: ترامپ در روز پنج شنبه رییس جدید بانک مرکزی آمریکا را انتخاب می کند و «جِروم پاول» احتمالا این گزینه خواهد بود.

ترامپ پنج‌شنبه رییس فدرال را انتخاب می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، یک منبع آگاه از تصمیم گیری «دونالد ترامپ» گفت: احتمالا رییس جمهور «ترامپ» «جِروم پاول» را به عنوان رییس جدید فدرال رزرو منصوب خواهد کرد. همچنین یک مقام مسئول در کاخ سفید هم در این راستا گفت: انتظار می رود «ترامپ» در روز پنج شنبه هفته جاری انتخاب ریاست جدید بانک مرکزی آمریکا را اعلام کند.

    «جِروم پاول» از سال 2012 میلادی بعنوان یکی از اعضای هیات فدرال رزرو انتخاب شده است و «ترامپ» به دنبال شخصی است که دنبال رو «جانیت یلین» رییس فعلی فدرال رزور باشد؛ یعنی اقتصاد و بازارهای مالی را با یک روند با ثبات حفظ کند.

    در حال حاضر «جان تایلر» تنها رقیب «جِروم پاول» برای این مسند محسوب می شود؛ اما پاول همچنان از شانس بیشتری نسبت به «تایلر» برخوردار است و می توان گفت که انتخاب تقریبا نزدیک به قطع یقین «ترامپ» برای ریاست فدرال رزرو، «جِروم پاول» است.

    بر همین اساس، «پاول» خواهان افزایش نرخ تورم به صورت کاملا محتاطانه است و علت آن را هم نرخ پایین تورم در آمریکا می داند؛ در حالیکه «جان تایلر» خواهان افزایش بی قید و شرط نرخ بهره بانکی است.

    به گفته منتقدین، انتصاب «تایلر» و اجرای سیاست های پولی وی می تواند روند رو به بهبود و سریع اقتصادی آمریکا را که از بحران مالی سال 2007 تا 2009 میلادی به بعد کلید خورده را از حرکت باز دارد. بر پایه این گزارش، انتظار می رود در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو نرخ بهره دست نخورده و بدون تغییر باقی بماند.

    برچسب ها